Businessclub-lid in the spotlight: Pure Air Solutions

5 januari 2024 14:45

In de rubriek Businessclub-lid in the Spotlight is het deze ronde de beurt aan de volgende sponsor. Met deze rubriek wordt naamsbekendheid gecreëerd van de betreffende sponsor en wordt het voor de leden e.d. duidelijker wie er achter de Businessclub zitten. Deze keer zijn de spotlights gericht op Pure Air Solutions

Pure Air Solutions is vanaf de start, in 2022, lid van de Business Club van v.v. Oudehaske. Daarvoor heeft het bedrijf van André Schoonhoven naast wat losse sponsoracties de tenues van 2 jeugdteams gesponsord. Zelf is André sinds 2014 betrokken bij v.v. Oudehaske, Eigenlijk vanaf het moment dat zijn beide zonen hier begonnen met voetballen.

Al heel snel daarna werd André gevraagd als jeugdleider en 10 seizoenen later doet hij dat nog steeds (nu JO17-1). Ook is hij 6 jaar voorzitter van de jeugdcommissie geweest en sinds oktober 2022 zit hij in het bestuur. In zijn actieve periode als voetballer heeft hij tussen 1978 – 1991 als jeugdspeler gespeeld bij A.S.V.B. (Blijham). Als senior heeft van 1991 – 1994 bij de landskampioen van 1920, Be Quick 1887 uit Groningen, gevoetbald. Na een ongelukkig duel en 10 weken gips heeft André in het seizoen 93/94 afscheid van het voetbal genomen. Nadat hij 26 jaar geleden vanwege zijn knieblessure is gestopt, voetbalt hij sinds 2020 weer recreatief op vrijdagavond bij de 35+, ook wel bekend Oudehaske Legends.

Met zijn bedrijf, Pure Air Solutions, heeft hij zich aangesloten bij de Business Club vanwege het concept dat hier achter zit. “Voor voetbalverenigingen, en sportclubs in het algemeen, wordt het steeds lastiger om voor alle jeugd- en seniorenteams sponsoren te vinden,” zegt André. “Doordat de Business Club veel meer biedt, zoals netwerk, kennisuitwisseling, bedrijfsbezoeken en ook gezelligheid, is het aantrekkelijk om lid te worden,” vervolgt hij enthousiast. Door de schaal en dus massa van de Business Club kan stapsgewijs, doelgericht en structureel geïnvesteerd worden in de gehele club. En mede daardoor kan de voetbalvereniging zelf de focus weer op andere zaken leggen. “Een duidelijke win/win dus,” besluit André zijn betoog.

Naast het lokale netwerk en kennisuitwisseling heeft Pure Air Solutions geen harde, commerciële doelen aan de toetreding tot de business club gesteld. Volgens André heeft dat voor zijn bedrijf weinig zin. Zowel (eind)klanten als een groot deel van de supply chain zitten verspreid over de aardbol. Pure Air Solutions is wereldwijd koploper in het ontwerpen en leveren van (biologische) luchtreinigingsinstallaties. Door middel van biotechnologie worden hinderlijke, schadelijke of soms zelf dodelijke emissies vanuit municipale waterzuiveringsinstallaties (RWZI’s) als diverse industriële processen onschadelijk gemaakt (geoxideerd). De installaties worden meestal geassembleerd in de productielocatie in Hilvarenbeek (Noord Brabant) en gaan dan op transport naar het land van bestemming. Sinds 1996 heeft het bedrijf projecten gedaan in Europa, Azië, het Midden Oosten, de Verenigde Staten, Zuid Afrika en Chili.

Is uw nieuwsgierigheid gewekt in Pure Air Solutions? Neem gerust een kijkje op de website: https://pureairsolutions.nl/

Bedankt André voor je tomeloze inzet voor onze vereniging!

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Vorige Sponsoren in the Spotlight
European Airfilter Group B.V.
Recreatiepark de Uilenburg
Aannemersbedrijf Blesbouw