Kledingprotocol

Kledingreglement

1.  Ieder spelend lid van Voetbalvereniging Oudehaske is automatisch deelnemer aan het kledingplan.
  2.  Dit kledingplan voorziet in wedstrijdkleding (tenue en keepersets) hierna te noemen de wedstrijdkleding. Iedere deelnemer aan het kledingplan is verplicht tot het dragen van het tenue, zoals is weergegeven in de clublijn van Voetbalvereniging Oudehaske.
  3. Scheenbeschermers en voetbalschoenen vallen niet onder het kledingplan en moeten door de speler zelf aangeschaft worden. Aan wedstrijden kan alleen worden deelgenomen door het dragen van de wedstrijd kleding.
  4. De wedstrijdkleding is gekoppeld aan een bepaald lid, teamtas plus inhoud vallen onder de verantwoordelijkheid van de leider
  5. De wedstrijdkleding, presentatiekleding, overige kleding, teamtassen, ballen, watertas en bidons blijven te allen tijde eigendom van Voetbalvereniging Oudehaske.
  6. Het is deelnemers niet toegestaan de wedstrijd kleding aan te (laten) passen en/of te (laten) voorzien van (eigen) sponsoruitingen of andere uitingen, zoals bijvoorbeeld namen en/of rugnummers. De shirts en/of broeken zijn voorzien van sponsoring en eventueel rugnummers volgens kledingplan.
  7. Het is niet toegestaan de wedstrijdkleding uit te lenen aan derden.
  8. De wedstrijdkleding mag uitsluitend tijdens wedstrijden gedragen worden. Het is zonder goedkeuring van de kledingcommissie niet toegestaan de wedstrijdkleding te gebruiken tijdens trainingen of als vrijetijdskleding.
  9. De uitgifte van de wedstrijdkleding wordt door de kledingcommissie gedaan waarbij de gebruiker een bevestiging tekent voor het ontvangen van de wedstrijdkleding.
  10. De wedstrijdkleding wordt door de gebruiker gewassen conform het uitgegeven wasvoorschrift
  11. De kledingcommissie van Voetbalvereniging Oudehaske is verantwoordelijk voor de representativiteit van de wedstrijdkleding en tijdige vervanging, mits zij tijdig is geïnformeerd. De gebruiker is verantwoordelijk voor het tijdig informeren van de kledingcommissie.
  12. Van de gebruiker wordt verwacht dat zij de wedstrijdkleding netjes behandelen. Slijtage van de wedstrijd kleding, alsmede vernieling en/of vermissing van de wedstrijd kleding dient direct gemeld te worden aan de kledingcommissie. De wedstrijdkleding wordt dan, indien mogelijk, gerepareerd of vervangen.
  13. Wanneer naar het oordeel van de kledingcommissie verwijtbaar gedrag de oorzaak is van het onder artikel 12 genoemde, kunnen de kosten van deze schade in rekening worden gebracht bij de gebruiker.
  14. Ruilen van de wedstrijdkleding dient via de kledingcommissie plaats te vinden.
  15. Bij vervanging of inleveren van kleding bij de kledingcommissie dient de gebruiker ervoor te zorgen dat de (wedstrijd)kleding compleet en in goede staat wordt ingeleverd wordt.
  16. Wanneer blijkt dat er (wedstrijd)kleding ontbreekt en/of er sprake is van niet gemelde schade, Kan deze schade in rekening worden gebracht bij de gebruiker. Vervangingswaarde volgens de op dat moment geldende webshopprijzen.
  17. Wil een lid of team naast het tenue nog andere kleding/accessoires bestellen, dan moeten deze aangeschaft worden via de kledingcommissie en met sponsorbedrukking via de sponsorcommissie. De aangeschafte artikelen in teamverband of sponsorverband dienen op dezelfde manier behandeld te worden als in bovenstaande regels, alleen is de vereniging niet verantwoordelijk voor vervanging of vermissing.
  18. De aangeschafte accessoire artikelen in team of sponsorverband blijven eigendom van de vereniging, zodat deze opvolgende jaren nog in teamverband gebruikt kunnen worden.
  19. Bedrukking van sponsoren, nummering ed. op accessoire artikelen en kleding, mag alleen gedaan worden via de kledingcommissie en de sponsorcommissie.
  20. In gevallen waarin dit reglement niet voorziet, beslist het Bestuur in overleg met de kledingcommissie.

Wasvoorschriften en onderhoud
Om onze clubkleding goed te houden is er enige zorgvuldigheid vereist. Daarom heeft Voetbalvereniging Oudehaske wasvoorschriften opgesteld.

1. Wedstrijdkleding, presentatiekleding en overige moeten altijd apart gewassen van overige kleding.
  2. Was de shirts en broekjes altijd binnenstebuiten.
  3. De kleding dient zo spoedig mogelijk na de wedstrijd te worden gewassen.
  4. De kleding niet warmer dan 30 graden wassen. Als het erg vies is, kan het noodzakelijk zijn de kleding te weken in een emmer met wasmiddel.
  5. Gebruik geen wasverzachter.
  6. Stop de kleding niet in de droger. Graag de kleding uithangen om te drogen en niet uitwringen.
  7. Het is niet nodig en slecht voor de kleren om ze te strijken. Hang de kleding meteen na het wassen op, zodat je geen last hebt van kreukels.