Pupil van de week

Algemeen
Al vele jaren hebben we bij v.v. Oudehaske de traditie dat wanneer het eerste elftal van de vereniging thuis speelt er een zogenoemde Pupil van de Week aanwezig is om het team moreel te ondersteunen. Wat houdt dit precies in? Lees het hieronder.

Benieuwd wanneer uw zoon of dochter aan de beurt is? Kijk dan snel in de tabel onderaan de pagina.

Verloop van de middag
De desbetreffende Pupil van de Week wordt verwacht rond de klok van 13.45 uur op de zaterdag van de betreffende wedstrijd. Hij of zij kan zich aanmelden bij de bestuurskamer. Hij wordt meegenomen door de coach van het eerste naar de kleedkamer. Hij of zij kan dan de tactische bespreking van het eerste elftal voor de te spelen wedstrijd meemaken. Na deze bespreking is het tijd om te gaan omkleden. Ook de pupil van de week dient zich om te kleden en hij of zij krijgt een mooi trainingsjack aan. Daarna mag hij of zij met de spelers naar het veld om daar aan de warming-up mee te doen. Het is daarom een verstandig dat de Pupil van de Week op voetbalschoenen komt.

Als alle voorbereidingen zijn afgelopen en beide elftallen aan de aftrap van de wedstrijd staan, mag de Pupil van de week, als klap op de vuurpijl, vlak voor de wedstrijd de aftrap nemen. De aftrap houdt in dat de pupil van de week de bal mee aan de voet neemt en alle spelers van de tegenpartij omspeelt en vervolgens ons op een 1-0 voorsprong zet door de bal in het doel te schoppen. Vervolgens mag de pupil van de week op de bank naast de hoofdtrainer en bij de overige spelers van het eerste elftal plaats nemen. Wanneer de eerste helft is afgelopen en beide elftallen de kleedkamers opzoeken, gaat de pupil mee met de spelers mee voor de besprekingen.

Na de wedstrijd
Na afloop van de wedstrijd krijgt de Pupil van de Week in de bestuurskamer lekker een patatje en wat te drinken. Hij of zij mag hier ook bij de evaluatie van beide teams en scheidsrechter aanwezig zijn. Indien gewenst mogen hier de ouders ook bij aanwezig zijn. Ter herinnering aan deze dag krijgt de pupil nog een mooie verrassing mee naar huis.

Overzicht seizoen '23-'24

Naam Datum Tegenstander
Yoren Funcke 23 september Sleat
Daan Lohuizen 7 oktober M.S.C.
Tjitze vd Wal 28 oktober V.H.K
Thijn Leekstra 11 november Delfstrahuizen