Kledingplan

Doelstelling
Voetbalvereniging Oudehaske heeft als doel om met terugwerkende kracht vanaf het seizoen 2023-2024, alle teams in een uniform wedstrijdtenue te laten spelen en leiders en trainers te voorzien van representatieve kleding conform de clublijn.
Met dit kledingplan wil Voetbalvereniging Oudehaske een eenduidige, kwalitatieve uitstraling realiseren die onze vereniging goed representeert.

Het tenue
Het tenue bestaat uit een oranje met zwart shirt, zwarte broek en oranje sokken.
Op het shirt staat onze hoofdsponsor Businessclub VV Oudehaske vermeld.
De oranje shirts zijn gesublimeerde shirts en worden voorzien van het Voetbalvereniging Oudehaske logo. Alleen voor in de A-categorie spelende teams worden de shirts voor voorzien van nummers (verplichting volgens KNVB-regelementen)
Op de zwarte broek staat het Voetbalvereniging Oudehaske logo.
De sokken zijn oranje.

De keuze voor het uitdragen van uniformiteit zorgt ervoor dat shirtsponsoring niet meer mogelijk is.
Door lid te worden van de Businessclub VV Oudehaske wordt u automatisch mede shirtsponsor van de vereniging (zonder eigen vermelding van de bedrijfsnaam)

Verder kan er zeker nog gesponsord worden op bijvoorbeeld training- en/of presentatiekleding en attributen. Door dit kledingplan wil Voetbalvereniging Oudehaske de kosten voor de leden beperken en continuïteit van de kwaliteit waarborgen. Het tenue wordt geen eigendom van de leden, maar ze krijgen deze in bruikleen. Via de webshop kan er met korting eigen sportkleding en/of accessoires gekocht worden.

Aanschaf kleding
Voetbalvereniging Oudehaske werkt samen met zowel de hoofdsponsor Businessclub VV Oudehaske alsook met een in een contract vastgelegde kledingleverancier. De praktische uitvoering ligt bij de kledingcommissie. Het tenue wordt uitgegeven door de kledingcommissie. De kledingcommissie communiceert met de inkoopvrijwilliger/commissie over de aan te schaffen materialen. De inkoopvrijwilliger/commissie adviseert het bestuur over, en bewaakt de begroting.

Webshop
Via onze website kom je in de Voetbalvereniging Oudehaske-webshop welke beheert wordt de kledingleverancier en Jako. De aan te schaffen artikelen worden door onze inkoop in samenspraak met de kledingleverancier vastgesteld. Op alles wat via onze webshop gekocht wordt, krijg je de door de vereniging bedongen korting. Kleding kun je thuis laten bezorgen of ophalen bij de kledingleverancier. Alle betalingen via de webshop geschieden via IDEAL.

Uitreiken en innemen kleding
De kledingcommissie is verantwoordelijk voor de uitgave van een persoonlijk wedstrijdtenue, inclusief een wasvoorschrift. Daartoe ondertekent de ontvanger een ontvangstbevestiging in het bijzijn van de kledingcommissie. De tenues mogen enkel gedragen worden op wedstrijddagen. De tenues worden gewassen volgens bijgevoegd wasvoorschrift.

Vervanging of inleveren van kleding bij de kledingcommissie vindt plaats bij te kleine maatvoering, slijtage, schade, verlies of einde lidmaatschap. Verlies is voor eigen rekening, verantwoordelijkheid hiervoor ligt bij de gebruiker.  Vervanging of inleveren kan worden aangevraagd door een mail te sturen naar de kledingcommissie.

Het staat de kledingcommissie vrij om gedurende het seizoen één of meerdere momenten te organiseren waarbij een vrije inloop mogelijk is. Mocht dit georganiseerd worden, zal dit via de website en/of social mediakanalen van de vereniging gecommuniceerd worden.

Voor de teams wordt ook een teamtas verzorgt, afhankelijk van het team, inclusief intrap-ballen, bidons en waterzak. Deze wordt overhandigd aan de leider van het team die de verantwoording neemt voor hetgeen ontvangen gedurende het seizoen. Teamtas wordt aan het einde van het seizoen op een centraal moment weer ingeleverd bij de kledingcommissie.

Kosten kapotte, verloren of niet ingeleverde kleding
Van de leden wordt verwacht dat de in bruikleen gekregen kleding op correcte wijze wordt gebruikt (zie ook reglement kledingplan). Bij schade of slijtage beoordeelt de kledingcommissie of de kleding gerepareerd of vervangen moet worden. Bij verwijtbare schade of bij verlies van kledingstukken worden de kosten in rekening gebracht bij de gebruiker.

Kledingcommissie
Het doel van de kledingcommissie is zorg dragen voor de praktische uitvoering van het kledingplan. De kledingcommissie is verantwoordelijk voor:
  • Uitgifte en inname van wedstrijdtenues, presentatiekleding en overige kleding en/of materialen welke in bruikleen zijn van de vereniging
  • De uitgifte en inname van de teamtassen voor de teams
  • Het jaarlijks bepalen van de kwaliteit van de kleding
  • Het bewaken van het naleven van het kledingreglement
  • Voorraad beheer
  • Samen met Sponsorcommissie overleg met sponsoren die andere artikelen, buiten de wedstrijdtenues, willen sponsoren.

De kledingcommissie is het vaste aanspreekpunt binnen de vereniging en is te bereiken via [email protected]

Kledingsponsoring
Met de invoering van het kledingplan is shirtsponsoring als individuele sponsor niet meer mogelijk. Wel is het mogelijk d.m.v. lidmaatschap bij de Businessclub VV Oudehaske, mede shirtsponsor te worden van de vereniging (zonder eigen vermelding van de bedrijfsnaam)
Het sponsoren van trainingspakken, inloopshirts, training sets, tassen etc. is wel mogelijk. Dit kan gedaan worden in overleg met de sponsorcommissie. Het bedrijfslogo moet in EPS of AI formaat aangeleverd worden.

Bedrukking
Bedrukking van de sponsoring, nummering of andere vorm van bedrukking op kleding van de kledingleverancier geschiedt uitsluitend via de inkoopcommissie en door de kledingleverancier volgens uniforme kleur, grootte en lettertype.