Algemeen

De Technische Commissie (TC) heeft als doel de belangen te behartigen van de vereniging in het algemeen en dat van de trainers,leiders en actieve leden op het gebied van de voetbal technische en aanverwante zaken met betrekking tot de senioren afdeling van de club.

Wat doen we?
Door het Bestuur gedelegeerde verantwoordelijkheden, bevoegdheden en taken luiden als volgt:

• Toezien op naleving van het respectvol omgaan met onze tegenstanders,met de wedstrijdleiding en met iedereen die actief binnen onze club is, inclusief de supporters.
  • Het indelen van de elftallen en wel zodanig dat ieder lid aan spelen toekomt op het juiste niveau.
  • Het indelen en begeleiden van nieuwe spelers.
  • Het toezien op het functioneren van trainers,leiders en spelers door zoveel mogelijk aanwezig te zijn op de trainingsavonden,bij de wedstrijden en het regelmatig overleg voeren met de trainers en leiders. In geval van problemen tussen betrokkenen is het de taak van de  TC  deze op te lossen. Bij  wangedrag kan dit tot een schorsing leiden.

Spelers van de A- en B-selectie dienen tweemaal per week te trainen, bij het maken van de opstellingen zal rekening worden gehouden met de trainingsopkomst.

Wisselbeleid: spelers die niet worden opgenomen in de wedstrijdselectie en dus naar een lager team gaan moeten in de basis van dat elftal worden opgenomen. Bij onvoldoende presteren kan deze speler worden gewisseld.

De TC is leidend bij de werving en selectie van trainers en elftalleiders,bij een trainers vacature stelt de TC een profielschets op. Na afloop van het seizoen organiseert de TC een vergadering waarin het seizoen met betrokkenen,de senioren stafleden,wordt geëvalueerd. De TC zal met een frequentie van 1 x per maand vergaderen,hierbij zullen ook op regelmatige basis vertegenwoordigers uit het Jeugd bestuur aanschuiven.