Handleiding jeugdleiders

Algemeen
Binnen elke vereniging heb je vrijwilligers nodig die de vereniging draaiende houden. Zonder vrijwilligers heeft een vereniging geen bestaansrecht. Eén van de uitvoerende taken binnen een voetbalvereniging heeft de leider (waar leider staat, kan ook trainer bedoeld worden) van een team. Maar wat wordt er nu van hem of haar verwacht als leider? Deze handleiding geeft een inzicht in de taken die van een leider verwacht worden.

De leiders van een voetbalteam zijn een belangrijke schakel tussen het team en de vereniging. De leiders zijn een kaderlid en daarmee het visitekaartje van de vereniging. Geef dus altijd het goede voorbeeld zowel binnen als buiten het veld. In de praktijk is het handig om het leiderschap minimaal met zijn tweeën uit te voeren waarbij bijvoorbeeld de volgende verdeling gemaakt kan worden.

• De leider die de randzaken voor het team regelt en zorgt voor de communicatie;
  • De leider op het veld die de teamleden begeleid en zich met de wedstrijd bezig houdt inclusief de opstelling en wissels.

Doel van de handleiding
Het doel van deze korte handleiding is om aan te geven wat wij verwachten van de jeugdleiders die bij de jeugd van VV Oudehaske betrokken zijn. Welke verantwoordelijkheden en bevoegdheden daarbij horen. Verder bevat deze handleiding praktische informatie over de jeugd.

Het technische beleid en de uitwerking daarvan staan op de website. www.vvoudehaske.nl. Deze informatie is bestemd voor alle personen, die zich bezig houden met het jeugdvoetbal van VV Oudehaske.

Downloads
Door op de volgende link te klikken, komt u bij de handleiding voor jeugdleiders terecht die door de jeugdcommissie is opgesteld: handleiding jeugdleiders v.v. Oudehaske