Oudehaske JO8-2 en de ‘fighting spirit!’

Udiros JO8-1

4e klasse C

1 februari 2020 9:00

Onder prima weersomstandigheden konden de helden van vv Oudehaske JO8-2 zaterdag 1 februari 2020 dan eindelijk weer los om ‘het echie’ na een veel te lange winterslaap. Onder leiding van trainsters Jikke van der Beuken, Finette Kamminga en trainster/leidster Lisanne Kamminga is er hard door getraind tijdens het winterreces en volop aan de tactische en technische vaardigheden van de spelers gesleuteld. Zelfs techniektrainer Rick Mulder heeft afgelopen vrijdag tijd en ruimte gevonden om ook zijn bijdrage te leveren aan het vergroten van het voetballend vermogen. Hulde! Wat kan het team buigen over een fantastische technische staf! Als leider van het team ben ik de inspanningen van de jeugdcommissie dankbaar om deze staf te contracteren.

UDIROS JO8-1, afkomstig uit Oude- en Nieuwehorne, was deze zaterdag onze eerste tegenstander. De wedstrijd stond onder de bezielende leiding van André ‘Ignace van Swieten’ Schoonhoven. Aan de lange zijde was NieuwNoord ook weer present. Deze supporters zorgen wekelijks voor een passievolle en intimiderende sfeer, waardoor tegenstanders van vv Oudehaske JO8-2 met knikkende knieën naar ons sportpark komen. Super!

Over het verloop van de wedstrijd kan ik kort zijn. Het was vandaag werkelijk één hoogtepunt! Het team streed voor elke meter terreinwinst, koppelde het overspelen van de bal aan mooie dieptepasses, en liet het net van het doel van de tegenstander drie keer fantastisch ‘bollen!’ Wat een goals! Helaas maakte de tegenstander vier doelpunten, waardoor we nipt hebben verloren, maar de winst van vandaag zit hem absoluut in onze ‘fighting spirit’. De gehele wedstrijd stond het team ‘side by side’. Waar het team zich in de eerste helft zich soms liet afschrikken door brute acties van met name twee tegenspelers, werd UDIROS in de tweede helft met gelijke munt terugbetaald. Een masterclass duels en ‘tweede ballen winnen’, wat een genot om te zien!

Senne ‘Jan Oblak’ van der Brug keepte de eerste helft uitstekend en viel in de tweede helft als voetballer op door twee fantastische kopballen waar hij het publiek mee op de banken kreeg. Jildert ‘José Antonio Camacho’ Bruinsma was vandaag ‘on fire’ met z’n ‘gouden linker’. Een vrije trap, vertrokken van zijn voet, sloeg in als een granaat in het dak van het doel. Het verhaal gaat, dat zelfs het net is gescheurd en dat de keeper de bal nog zoekt. Lieke ‘Martens’ Koopmans nam als captain vandaag het voortouw in de strijd en viel op door messcherpe slidings en twee mooie doelpunten van afstand. Girlpower! Levi ‘Mauro Tassotti’ Pannekoek liet zien waarom de technische leiding een spijkerharde Italiaanse verdediger in hem ziet. Zelfs een vervelende botsing met pijn in het gezicht tot gevolg, weerhoudt Levi er niet van om een penalty na afloop binnen te schieten. Leon ‘N’Golo Kanté’ Spring in ’t Veld liep vandaag ook weer alle gaatjes dicht en zat als loopwonder overal tussen. Vanochtend speelde hij voor het eerst met zijn nieuwe blauwe voetbalschoenen. Nu maar hopen dat ze niet al versleten zijn door al die kilometers. Thijn ‘Mariano Bombarda’ Leekstra liet ook vandaag weer zien waarom hij onze publieksspeler is. Hij draait menig tegenstander dol met zijn kap- en draaiacties, schermt de bal daarbij uitstekend af, praat zelfs nog even met z’n pake die langs de lijn staat en dribbelt dan door. En tot slot Yoren ‘Marc Overmars’ Funcke. Wat laat je wekelijks een fanatisme en absolute wil om te winnen zien. Naar eigen zeggen liet hij vandaag twee opgelegde kansen liggen, in de twee helft stond hij onverschrokken het doel te verdedigen waar Warner Hahn nog iets van kan leren.

Op naar het volgende voetbalfeest in en tegen vv Donkerbroek!

Groet,

Wilbert