Wedstrijdverslag Oudehaske JO13-1G - Heerenveense Boys JO13-3

Heerenveense Boys JO13-3

6 april 2019 9:00

Bultsma, S.

Op zaterdag 6 april moesten we het thuis opnemen tegen Heerenveense Boys J013-3. Vorige week eindige hun wedstrijd tegen CVVO in 0-0. Dus geen eenvoudige opdracht. In de eerste helft werd er goed gecombineerd. We hadden veelal de bal. Dit resulteerde in aantal kansen voor ons. Veel schoten op de goal, maar de keeper zat er steeds goed bij. Na een goed uitgespeelde aanval werd Christian in positie gebracht. Zijn schot ging in de rechter onderhoek langs de keeper, 1-0. Even later werd een mooie voorzet van Pieter door Julian op de lat gekopt, helaas geen doelpunt. Toen was het rust.

Ferdinand vertelde ons in de rust dat we vooral zo moesten blijven voetballen, dat we dan zeer zeker meer doelpunten zouden gaan maken.

In de tweede helft hadden we veel balbezit en creëerden we kansen. Na een afgekeurde goal van Christian (corner werd op de verkeerde plaats genomen), mochten we opnieuw een corner nemen. De bal kwam terecht in de voeten van Julian, hij draaide en schoot de bal rustig in de goal, 2-0. Na de aftrap kregen we opnieuw een kans. Julian kreeg de bal en haalde uit. De bal vloog fraai in de rechter bovenhoek, 3-0. We speelden als team goed samen. De bal kwam bij Gosse, deze gaf een assist op Lars en hij maakte een mooi doelpunt, 4-0. Na een fraaie combinerende aanval zorgde Lars voor een prachtige goal, een boogbal over de keeper, 5-0. In de slotminuten kreeg Stijn een afvallende bal van de keeper en schoot deze beheerst in, 6-0. Dit was ook de eindstand. We gaan nu aan de leiding, we hebben 5 punten voorsprong op de nummer 2,  ST SJO RVC/LangweerJO13-2.

Julian Otter