Doelpuntenfestijn in de polder

Oudehaske JO8-1

6 april 2019 8:45

Onbekend

Op zaterdag 6 april stond de wekker op scherp. Om 7.45 uur verzamelen bij Sportpark Pieter Bultsma om vervolgens door te stomen naar Emmeloord voor de kraker tegen de plaatselijke SC. Waar in de auto nog wat werd gegaapt, stonden de blikken op scherp toen de pupillen van vv Oudehaske JO8 het verse poldergras roken. Al bij de warming-up werd duidelijk dat het met de vorm wel goed zat. Coaches Bart en Edwin besloten met een ruit op het middenveld te gaan spelen en de eerste helft te starten met Kyan op doel. De supporters die in groten getale waren meegereisd kregen een aantrekkelijke wedstrijd voorgeschoteld. Qua techniek waren de 2 teams aan elkaar gewaagd. Echter het veldspel was beter verzorgd bij vv Oudehaske. Uren van trainingsarbeid onder de bezielende leiding van trainer Mollo betaalden zich uit. Al snel opende Hidde de score, die zich verder onderscheidde met fraaie verdedigde acties waaronder een paar functionele slidings. Aanvaller Jeffrey verdubbelde de score, terwijl Lars samen met Hidde en Kyan de verdediging op slot gooide. Jelte maakte van box-tot-box nuttige meters en wist zijn medespelers goed te vinden. Wybe profiteerde hiervan en wist met een bekeken schot de keeper van de polderbewoners te verschalken. Femke kwam ondertussen op de vleugels een aantal keren gevaarlijk door. Het duurde dan ook niet lang en Wybe kon de 0-4 intikken. De tegenpartij liet zich niet onbetuigd en even later was de 1-4 een feit. In de time-out die daarop volgde wisten Edwin en Bart de juiste snaar te raken bij hun pupillen. Jeffrey brak door en wist voor de 2e keer het net te raken. Ondertussen stoomde Lars regelmatig op en wist zijn medespelers goed te vinden. Ook Jelte stond als verdedigende middenvelder zijn mannetje. Femke op de vleugel profiteerde en met een mooie aanval de schoot ze haar team met 6-1 de rust in. Bart en Edwin deden hun best om de euforie te temperen, maar konden er ook niet om heen dat de boel gewoon goed stond. Met Jelte op doel, pakte het team de draad weer op en goudhaantje Jeffrey was er als de kippen bij om de 7-1 in te schieten. Enige verslapping resulteerde in 2 mooie tegendoelpunten van de Emmeloorders. Bikkelende Hidde en consorten wisten verdere averij gelukkig te voorkomen. Na de time-out konden de meegereisde supporters vervolgens weer juichen voor een fijn doelpunt van Femke. Ondertussen liet Kyan zich ook als veldspeler van zijn beste kant zien. In een oprisping schoot Wybe daarna ook nummer 9 binnen. Met een eigendoel deed ook de tegenpartij nog een duit in het zakje. Het was uiteindelijk vleugelspeler Femke die de eindstand 11-3 op het scorebord zette. Doelman Jelte mocht tijdens de afsluitende penaltyserie nog even flink aan de bak en liet zich wederom van zijn beste kant zijn. Na deze puike teamprestatie zijn de pupillen met natte haren en tevreden blikken de auto weer ingestapt. Op naar de volgende wedstrijd!