Samenwerking tussen vrouwenteam Oudehaske en FFS Vegelinsoord

13 juni 2018 18:45

Jeugdcommissie

Voetbalvereniging FFS uit Vegelinsoord en voetbalvereniging Oudehaske zijn voor het komend voetbalseizoen een éénjarige samenwerking aangegaan voor het 1e Vrouwenteam (VR1). De verengingen zijn deze samenwerking aangegaan omdat hiermee een brede en sterke selectie kan worden geformeerd die het komende seizoen in de 11 tegen 11 competitie kan uitkomen.

Hiermee is een belangrijke wens van beide clubs én de speelster van VR1 in vervulling gegaan. Zonder deze de samenwerking met FFS had de dames nog zeker één jaar 7x7 op half veld moeten spelen. FFS speelde het afgelopen seizoen met een samenwerkingselftal met ReadSwart al in een 11x11 competitie. De samenwerking met Oudehaske biedt ook FFS de mogelijkheid om met een vrouwenelftal door te gaan. Kortom, een duidelijk win-win voor beide clubs.

De samenwerkingsovereenkomst is 11 juni 2018 ondertekend door beide verenigingen, gelijk daarna is het samenwerkingsteam ST Oudehaske/FFS VR1 officieel aangemeld bij de KNVB. Hierbij moeten aan een aantal eisen worden voldaan, zo blijven alle spelers lid van hun eigen club en zijn beide verengingen verantwoordelijk voor hun eigen spelers. Als collectief wordt door de KNVB aan alle spelers dispensatie verleend, zodat zij speelgerechtigd zijn om voor dit samenwerkingsteam uit te komen. In onderling overleg wordt de komende periode een aantal organisatorische en praktische zaken verder uitgewerkt en ingevuld.

Het jeugdbestuur is uitermate blij en tevreden dat we samen met FFS deze samenwerking in redelijk korte termijn hebben kunnen realiseren. We wensen de speelster, trainer en leiders van beide verenigingen dan ook een sportief, succesvol en bovenal plezierig voetbaljaar toe.