Kampioenschap JO15-1 zonder zelf te spelen

9 juni 2018 17:45

Webbeheerder

Misschien kwam het door de nieuwe gesponsorde shirts van Veuger’s Catering, maar na de winterstop begon de JO15-1 goed aan de competitie. v.v. Aengwirden, v.v. Langweer en v.v. Oudehaske gingen gelijk op. Allemaal hadden ze 1 wedstrijd verloren, 1 gelijk gespeeld en de rest gewonnen. Gelukkig liet Langweer op een gegeven moment puntjes liggen dus waren die niet meer in de race voor het kampioenschap.

Er waren nog twee kampioenskandidaten, namelijk Aengwirden en onze eigen JO15-1. Afgelopen 19 mei speelde de JO15-1 al hun laatste wedstrijd van het seizoen uit tegen Gorredijk JO15-3. Deze wedstrijd werd met 2-4 gewonnen. Daarna was het afwachten omdat Aengwirden nog 2 wedstrijden moest inhalen tegen sc Joure JO15-6 en tegen Akkrum JO15-3.

De eerste wedstrijd tegen Joure wonnen ze met 6-1. De tweede werd gespeeld op dinsdagavond 29 mei tegen v.v. Akkrum. Een aantal jongens van Oudehaske besloten naar Akkrum te gaan om deze wedstrijd te bekijken. Na 50 minuten spelen stond het 2-0 voor Akkrum, dit was natuurlijk heel gunstig voor ons. Met deze stand zou Oudehaske kampioen zijn. Helaas gooide het weer roet in het eten. Vanwege onweer en bliksem werd de wedstrijd gestaakt en deze wedstrijd kon op de avond zelf niet meer worden hervat.

De KNVB besloot om de laatste 20 minuten van de gestaakte wedstrijd te laten spelen op dinsdagavond 5 juni. Uiteraard wilden de spelers van JO15-1 het restant van deze wedstrijd ook bijwonen. Het lukte de jongens van JO15-1 om weer wat ouders te strikken om hun naar Akkrum te brengen. Al snel scoorde Aengwirden de 2-1 en maakte het daardoor erg spannend voor ons.  Gelukkig duurde deze spanning niet lang en kwam Akkrum weer terug in de wedstrijd. Uiteindelijk konden ze nog een goal scoren en werd de eindstand bepaald op 3-1.  Dit resulteerde voor ons in het kampioenschap!

Nadat de scheidsrechter had afgefloten, gingen de jongens van Oudehaske het veld op en werd er feestgevierd. Djurre knalde nog even met de confetti. Na een klein feestje gingen we weer terug naar ons eigen Sportpark, waar wij met luid getoeter het dorp binnen kwamen. In de kantine was de frituurpan al aangezet voor de patat.

Doordat het kampioenschap op een dinsdagavond binnen gehaald is, heeft er helaas geen huldiging van het team plaats kunnen vinden. Dit hebben de jongens natuurlijk meer dan verdient! Het is de bedoeling om dit te doen op de slotdag. Bij deze feliciteren wij de spelers, trainer Jasper en coaches Henk en Simon met dit kampioenschap.