Nieuwe samenstelling sponsorcommissie

25 februari 2024 10:30

Zoals tijdens de Extra Algemene Ledenvergadering van 9 februari al aan de aanwezigen bekend gemaakt is, beschikt onze voetbalvereniging inmiddels weer over een actieve Sponsorcommissie. Sinds de publicatie van de vacature in november afgelopen jaar, is druk gezocht naar vrijwilligers die deel wilden nemen in de commissie, met succes!

Vanaf de EALV bestaat de sponsorcommissie uit een drietal vaste leden en een aanspreekpunt vanuit het bestuur, namelijk: Thorsten Bauer, Jappie van Hes en Diana Bles. Wilmer Hazenberg haakt - vanuit zijn portefuille Sponsoring en Communicatie – aan bij de sponsorcommissie en zal daarin ook een actieve rol spelen.

Wat is een sponsorcommissie?
Een sponsorcommissie heeft een belangrijke en omvangrijke taak. Vaak wordt vooral gedacht aan sponsorwerving, maar er zijn veel meer taken die door de sponsorcommissie moeten worden ingevuld. Denk aan de communicatie met de sponsors en het organiseren van bijeenkomsten, het sturen van facturen en het organiseren van de sponsoruitingen.

Wat zijn de taken van de sponsorcommissie?
De belangrijkste taken van de sponsorcommissie zijn:

• Commercie: Het werven van nieuwe sponsors en het beheren van bestaande sponsorrelaties.
  • Administratie en organisatie: Het opstellen van contracten, factureren, het verzorgen van de sponsoruitingen en voeren van de debiteurenadministratie.
  • Communicatie: Het regelmatig communiceren naar de sponsors en het organiseren van evenementen.

Het resterende deel van het huidige seizoen ’23-’24 gaat de sponsorcommissie voorbereiden op een vliegende start van het nieuwe voetbalseizoen. Er wordt een inventarisatie gedaan op potentiële sponsoren uit de regio, de sponsorportfolio wordt volledige vernieuwd en ook worden er extra sponsoropties aan het totaal toegevoegd. Daarnaast wordt gekeken welke verbeterpunten doorgevoerd kunnen worden op basis van de belangrijkste taken van de sponsorcommissie.

Reactie bestuur
“We zijn natuurlijk erg blij dat er weer een sponsorcommissie actief is binnen onze verenging” aldus voorzitter Cornelis Postma. “Extra inkomsten – buiten de inkomsten vanuit de kantine en lidmaatschappen – zijn natuurlijk altijd welkom. Op deze manier kunnen we de jaarlijkse lidmaatschappen zo laag mogelijk houden, extra investeren in de jeugd- en seniorenteams en kunnen we de teams altijd van goede trainingsmaterialen voorzien”.

Heeft u zelf ideeën of wensen omtrent sponsoring en of wilt u graag sponsor worden van voetbalvereniging Oudehaske? Neem dan gerust contact met ons op.

Sponsorcommissie