Voetbalvereniging Oudehaske passeert 300 ledengrens

26 januari 2024 17:30

Het gaat crescendo met voetbalvereniging Oudehaske, oftewel onze club is groeiende. Op de recent gehouden nieuwjaarsreceptie maakte voorzitter Cornelis Postma zelfs bekend dat de grens van driehonderd leden voor het eerst is overschreden.

Nadat het ledenaantal een periode redelijk stabiel is geweest, is de club de afgelopen 2 jaar behoorlijk gegroeid. Deze groei komt grofweg voort uit  3 ontwikkelingen. Ten eerste ontwikkelt het meisjes- en damesvoetbal zich stormachtig. Door als club te werken vanuit de kernwaarde gelijkwaardigheid en het vrouwenvoetbal een platform te geven, voelen steeds meer meiden en dames zich aangetrokken tot voetbal en onze vereniging.

Ten tweede zien we een groeiend aantal (jeugd)leden van buiten Oudehaske zich aanmelden bij de club. Een steeds groter deel van onze leden komt, met name, vanuit Heerenveen en Joure bij ons voetballen. Als open, sympathieke dorpsclub zijn we, ondanks de afstand, dus voor mensen van buiten Oudehaske een aantrekkelijke vereniging om te voetballen. Inmiddels is het aantal spelende leden dat buiten Oudehaske woont meer dan een kwart (+25%).

En tot slot is heren 35+ de afgelopen periode snel gegroeid. Waar in en voor het corona tijdperk zo’n 8-10 Oudehaske Legends op de vrijdagavond voetbalden, trapt een groep van ruim twintig 35plussers nu regelmatig tegen een balletje. Sinds vorig seizoen zijn de 35+ heren ook weer actief in de welbekende 7 tegen 7 avondcompetitie en tot op heden kampioen derde helft.

Wil je ook eens de sfeer komen proeven of een maand proeftrainen, laat het ons dan weten door een mail te sturen naar [email protected].