Oudehaske JO11 haalt eerste prijs op bij het Nieuweschoot Hallen Toernooi

7 januari 2024 15:00

Aan het begin van het jaar is het Nieuweschoot Hallen Toernooi inmiddels een traditie aan het worden. De jo11 trad deze middag aan in een mooie poule met Delfstrahuizen, Aengwirden, Nieuweschoot en DWP. De eerste pot was tegen Delfstrahuizen, ook op het veld is dat een bekende tegenstander van veel van onze jo11 spelers. Tot grote vreugde van spelers en supporters werd deze pot gewonnen door Oudehaske.

En zo ging het verder. Oudehaske won de ene wedstrijd na de andere. De supporters hielden alke uitslagen scherp in de gaten en zagen dat ook Delfstrahuizen, na die eerste verloren wedstrijd, alles wonnen.

Delfstrahuizen was het eerste klaar en de jongens van Oudehaske wisten dat met winst of gelijkspel in hun laatste wedstrijd, ze zeker kampioen waren. Bij verlies werd het spannend. En wat deden ze? Dat wat geen enkel ander team had gedaan: verliezen van Nieuweschoot. Zo werden we wel in spanning gehouden. Het wedstrijd regelement werd erbij gehaald om te bepalen hoe het nu zat. En wat bleek? Bij een gelijke eindstand, gold het onderling resultaat. Oudehaske en Delfstrahuizen hadden evenveel punten, maar Oudehaske had van Delfstrahuizen gewonnen. En daarmee eindigde Oudehaske als winnaar met de gouden beker. Wat een ontlading en wat een feest vierden ze in de kleedkamer!

Wat een mooi voetbal hebben wij ook gezien. En dat na 2 weken zonder training. Dit geeft goede moed voor de volgende speelronde op het veld!