Geslaagde jubileumreceptie van voetbalvereniging Oudehaske

19 december 2023 18:15

Op zaterdag 16 december jl. werd in het clubgebouw de jubileumreceptie van voetbalvereniging Oudehaske gehouden. Precies op deze dag, 60 jaar geleden, werd in 1963 vv Oudehaske opgericht. De aanwezigen liepen vanonder de oranjezwarte ballonnenboog de kantine in en kregen daar een welkomstdrankje met gebak met het vv Oudehaske logo.

Opening door de wethouder Sport
Onder toeziend oog van vele ereleden, leden van verdienste, gewone leden, vrijwilligers, de Businessclub, Dorpsbelang, collega sportverenigingen en andere genodigden opende Barbara Gardenier, Wethouder Sport van de gemeente De Fryske Marren, de jubileumreceptie. De wethouder begon met een prachtig betoog over de belangrijke rol en positie van vv Oudehaske in het dorp: “De grote belangstelling voor de jubileumreceptie bewijst dat vv Oudehaske diep geworteld is in het dorp en onze gemeenschap,” aldus de wethouder. Vervolgens feliciteerde zij “iedereen die op welke wijze dan ook betrokken is bij de club” met het 60-jarig bestaan.

Uitreiking jubileummagazine
Nadat voorzitter Cornelis Postma een prachtig boeket bloemen van de wethouder in ontvangst nam, reikte de voorzitter het allereerste exemplaar van het jubileummagazine uit aan de wethouder. Gelijk daarna werd de jubileumcommissie, en in het bijzonder Sabine Witteveen, in de spotlights gezet. De commissie heeft in september o.a. een fantastisch jubileumweekend neergezet. Daarnaast is onder bezielende leiding en redactie van Sabine een schitterend jubileummagazine gemaakt. Het jubileummagazine wordt in Oudehaske huis aan huis verspreid en uitgereikt aan alle leden. Ook is een digitale versie van het jubileummagazine online beschikbaar via deze link.

Toespraak over oud en nieuw v.v. Oudehaske
Vervolgens memoreerde voorzitter Cornelis Postma vele veranderingen die vv Oudehaske door de jaren heen heeft ondergaan. Vanaf de vroege jaren aan het Nannewiid tot aan de plek waar we nu zijn. Maar van oud zijn wil de vereniging niets weten. Kijkend naar alle huidige ontwikkelingen, onder andere op voetbaltechnisch gebied, het jeugd- en het vrouwenvoetbal en de accommodatie, kan met recht gesteld worden dat vv Oudehaske nog volop in bloei is. De huidige ontwikkelingen gaan in rap tempo en dat vereist de inzet en het meedenken van de leden en vrijwilligers. Samen met haar leden en vrijwilligers zal vv Oudehaske haar identiteit en 5 kernwaarden (gastvrij, gelijkwaardigheid, saamhorigheid, sportiviteit en ontwikkeling) ook in de toekomst kunnen blijven behouden.

Jubileumbord van de Businessclub
Ook werd tijdens de jubileumreceptie door het bestuur van de Businessclub, hoofdsponsor van vv Oudehaske, een prachtig jubileumbord uitgereikt. Op het reclamebord, in de oranjezwarte clubkleuren, staat een duidelijke verwijzing van 1963 – 2023, kortom 60 jaar, vv Oudehaske. Het bord krijgt ongetwijfeld een mooie, duidelijk zichtbare plek langs het hoofdveld.

Vijf heren van eerste uur
Aan het eind van het formele deel was er terecht aandacht voor 5 leden van het eerste uur. Jan Portijk, Koos de Wilde, Bram Bakker, Marius Hak en Binze Berger, werden genoemd en geroemd voor 60 jaar betrokkenheid bij de club. Ze hebben in deze periode met toewijding hun steentje (zeg maar gerust stenen) bijgedragen aan de vereniging vanuit vele en verschillende vrijwilligerstaken. Met trots werd vervolgens het erelidmaatschap uitgereikt aan Bram Bakker, Marius Hak en Binze Berger (red. Jan Portijk en Koos de Wilde zijn al Erelid). Zij kregen alle drie een oorkonde en het bijbehorende speldje op de revers opgespeld door de voorzitter en behoren nu tot het eminent elftal Ereleden.

Tot slot konden de aanwezigen onder het genot van een hapje en een drankje oude herinneringen ophalen en gezellig bijkletsen. Het was een gezellige en geslaagde afsluiting van ons 60-jarig jubileumjaar.