60 jaar voetbal aan het Nannewiid

5 december 2023 15:00

Op zaterdag 16 december aanstaande is het 60 jaar geleden dat de voetbalvereniging Oudehaske werd opgericht. Nadat er eerder al eens gevoetbald werd in het pittoreske dorpje aan het Nannewijd werd er nu door een vijftal heren opnieuw een oproep gedaan om lid te worden van V.V.O.

Er werd vanaf het begin gespeeld op zaterdagmiddag en dat kon in die tijd al voor één gulden per maand voor een senior. Junioren konden voor 75 cent mee doen en welpen voor slechts 50 cent per maand.

Bloeiende vereniging
Deze jaren liggen al ruimschoots achter de club en door de jaren heen is er in Oudehaske een bloeiende voetbalvereniging ontstaan. Wie op zaterdagmorgen aankomt op sportpark “Pieter Bultsma” ziet een vol parkeerterrein en fietsenstalling. Oudehaske telt tegenwoordig twaalf jeugdelftallen, twee damesteams en vijf seniorenteams. “Je kunt dus gerust spreken van een bloeiende vereniging”, aldus de voetbalclub.

Een vereniging die op de been gehouden wordt door vele vrijwilligers want om het voetbal heen zijn er vele taken die uitgevoerd worden. Zo is er bijvoorbeeld een vaste ploeg mensen die er elke maandag en zaterdag achter de schermen voor zorgen dat de boel vlekkeloos draait.

Plezier spatte er vanaf
Naast het voetbal is vv Oudehaske ook vooral sociaal heel belangrijk en worden er tal van activiteiten georganiseerd. In het kader van het 60-jarige jubileum was er al een heel feestweekend op en rond de velden, voor jong en oud. Voor de kleine jeugd was er een spelcircuit en een goochelaar, voor de oudere jeugd en de senioren een meerkamp en een feestavond. Het weer werkte geweldig mee tijdens de jubileumactiviteiten en het plezier spatte er vanaf bij een ieder die aanwezig was tijdens deze feestelijkheden.

Op zaterdag 16 december volgt er nog een ietwat formelere viering van het 60 jarig bestaan van vv Oudehaske.