Voetbalvereniging Oudehaske bespaart een grote hoeveelheid wegwerpbekers

29 november 2023 13:45

Op onze nieuwjaarsreceptie begin dit jaar, lanceerden we de nieuwe herbruikbare bekers voor in onze kantine. Deze bekers, voorzien van v.v. Oudehaske logo, moesten de strijd aangaan met de wegwerp kartonnen bekers die destijds gebruikt werden. Daarmee waren we ook direct de eerste Friese voetbalclub die met dit concept aan de slag ging.

Nu, ruim 11 maanden later, kijken we terug op de vooruitgang die we hebben geboekt. Het gebruik van herbruikbare bekers heeft wekelijks geleid tot het vermijden van zo'n 3 tot 400 wegwerpbekers, wat zich vertaalt naar ongeveer 20.800 bekers per jaar.

Naast de herbruikbare bekers hebben we ook andere kantineartikelen vervangen door duurzame alternatieven. Samen mogen we trots zijn op deze milieuvriendelijke stap vooruit.