De JO12 beleeft een prettige start van het seizoen met een hele trotse trainster!

25 september 2023 18:15

Mij werd voor de zomer gevraagd of ik dit team zou willen gaan trainen. Het leek mij super leuk dus zo gezegd zo gedaan. Op maandag 28 augustus zijn we gestart met de eerste training. Ik moest even aftasten en de kids even aan mij wennen. Maar het bleek al meteen dat ik een super leuke, gemotiveerde en leergierige groep kinderen heb. Het is heerlijk om met deze groep aan het werk te zijn.

Het team Jo 12 bestaat uit de volgende toppers: Bjorn, Martijn, Herre, Tjitze, Jitse, Jildert, Stijn, Thijn, Bram en de enige dame in het team Lieke. Na voor sommige 4 keer een training en een ander vanwege vakantie wat minder was het dan zaterdag 9 september matchday. De eerste competitie wedstrijd uit naar Heerenveense Boys. Helaas kon ik zelf niet mee vanwege de wedstrijd van mijn eigen jongens. Gelukkig werd er uitgebreid verslag gedaan door de beide top coaches Leon en Sjoerd : Het was voor het team even aftasten. Hoe groot is het veld, hoe speel ik een ander het beste aan. Hoe hou ik mijn positie. En voor de coaches geldt hetzelfde, hoe gaan we het aanpakken? Wat ons opviel, is dat er in korte tijd al een hecht team ontstaat. Elkaar coachen, aanwijzingen geven en collectief sportief naar de tegenstander. De stand weerspiegelt niet de wedstrijd 8-2 verloren. Maar hey….. dit is maar een cijfer. Aldus de coaches.

De week erop was er geen wedstrijd maar was er een feestelijk weekend. Het 60 jarig jubileum feest van vv Oudehaske. Wat een geweldig feest was dit. Allereerst het kamp. Een goochelaar, een wedstrijdje gemixt met O13 en O14 en heeeel laat pas gaan slapen. De volgende dag allerlei spellen. Geweldige stormbaan. Wat een feest voor de kids. Complimenten ook voor de organisatie. Top!!

Na weer een week super getraind te hebben de tweede wedstrijd op het programma. Uit naar Oosterwolde. Deze wedstrijd kon ik er bij zijn waar ik erg blij om was. We wisten dat dit een pittige wedstrijd kon gaan worden gezien de dikke uitslagen van deze tegenstander. Helaas kregen we vrijdag bericht dat Herre niet kon voetballen. Herre had iets te fanatiek thuis geoefend met hooghouden. Nu is dat natuurlijk super goed, alleen stond er een muur in de weg waardoor hij zijn teen blesseerde. Zaterdag ochtend moest Bram zich helaas afmelden omdat hij ziek was. Erg balen in de eerste plaats voor Bram maar ook was het jammer dat we nu geen wissels hadden. We hebben nog ons best gedaan om een wissel te regelen wat helaas niet lukte. Met 8 topfitte spelers en met Herre als supporter( fantastisch dat je mee ging Herre!) op weg naar Oosterwolde. Nadat iedereen zijn positie wist was er tijd voor een korte warming up. Lieke was deze wedstrijd aanvoerder. Vanaf de allereerste minuut was het duidelijk dat alle 8 spelers vol gas gingen. De tegenstander was echt een paar maatjes te groot. Maar ondanks dat bleven we proberen te voetballen en tegenhouden. Tjitze had ook een paar hele goede reddingen. Ik geloof dat we in de eerste helft met 6-0 achter stonden. Toch de hoofden allemaal omhoog. Het ging echt niet slecht alleen de tegenstander was gewoon veel te goed. De tweede helft werd er van keeper geruild. We hebben geen vaste keeper dus moeten we wat rouleren. Jildert was er eerst niet zo blij mee dat hij nummer 1 werd. Maar eenmaal in het goal na een paar goede reddingen zag je hem opbloeien. En wat was je goed aan het coachen Jildert! Eigenlijk verdiend iedereen een compliment: Jitse, heel wat aanvallen afgestopt. Echt een goede verdediger. Martijn, ook onvermoeibare verdediger en tevens op middenveld heel wat ballen afgepakt. Bjorn ook vele meters afgelegd en mooie passes naar voren, Thijn met een paar mooie acties en steekballen. Tjitze, eerst als keeper en tweede helft zowel als middenvelder en verdediger prima gedaan. Stijn die zichzelf onderschat in wat hij kan. Zo sterk aan de bal en ongelooflijke werklust. Dat de tegenstander overtredingen moest maken is alleen maar een compliment. En als laatst onze aanvoerder Lieke. Super gedreven. Mooie acties en passes. De tegenstanders konden

haar bijna niet afstoppen en hadden daar ook vaak een kleine overtreding voor nodig. Tot slot onze beide coaches die super positief coachen. Zo hoort het te zijn. De tweede helft verliep eigenlijk net als de eerste helft. Prachtige aanvallen en samenspel van Oosterwolde. Het is duidelijk dat die echt te laag zijn ingedeeld. En ondanks dat het blijven proberen te voetballen van Oudehaske kant. Het leek er op dat we dan toch nog 1 doelpuntje zouden gaan maken. Maar met wat pech lukte dat net niet en moesten we echt met een 15 -0 nederlaag onze tegenstanders feliciteren. Ik heb zelf al wat complimenten uitgedeeld maar wat kregen we na de wedstrijd een groot compliment van de coaches van Oosterwolde: Jullie zijn sportief, gaan ervoor en blijven leuk naar elkaar en naar de tegenstander….. dat zien we ook wel eens anders.

En dat is wat het is. Ik kan niet anders zeggen dan dat ik echt heb genoten en dat ik echt super trots op ze ben. Vanaf nu zal er van elke wedstrijd een verslagje gemaakt worden door de jo 12 zodat jullie kunnen meegenieten van deze toppers. Supporters natuurlijk welkom. Zaterdag 30-9 spelen ze thuis om 9 uur tegen Read-Swart.

Groetjes van een hele trotse trainster.