Teamindeling senioren teams seizoen 2023 – 2024

26 juli 2023 12:15

Het is maandagavond 12 juni, de temperatuur is prima en er vind een vergadering plaats op ons prachtige sportpark over de indeling van de senioren en dan met name die van het 3e en het 4e. Aanwezig deze avond is Sjaak (inmiddels gepensioneerd trainer hoske 2) Bestuurslid Erik Hollander, ook wel bekend als Hollie of Hollio, de generaal van het 3e Gerard Stoker en het technisch hart van het 4e Rene Krist en Harmen Oosterman.

Het afgelopen seizoen werd geëvalueerd en hierin is wel de conclusie getrokken dat het 3e een te smalle selectie heeft en het 4e op papier niet maar in de praktijk wel, het 4e heeft namelijk 44 gastspelers afgelopen seizoen mogen verwelkomen.. dit heeft deels te maken met vele langdurige blessures maar ook omdat menig talent eens op het allerhoogste niveau binnen de vereniging wil acteren, feit blijft wel dat dit voor het komende seizoen anders moet.

De wens van de generaal is dat het 3e een grotere selectie krijgt en hier wordt ook gehoor aan gegeven en wordt de afspraak gemaakt dat er vanuit het 4e ook altijd spelers geleverd gaan worden, dit houd in dat wanneer het 3e 10 man heeft en het 4e 14 dan zullen beide teams met 12 man vertrekken (klein schoolvoorbeeldje). Daarnaast is er besloten dat de trainingen komend seizoen, geleid door Gerard Bilijam die inmiddels druk bezig is met de cursus oefenmeester 3, gezamenlijk getraind en afgepilst gaat worden op de vertrouwde woensdagavond om 20:00! Daarnaast zullen ook de teamuitjes (misschien niet alle maar wel de meeste) gezamenlijk gevierd worden om de "kloof" (die er helemaal niet is) volledig te dichten en iedereen met de neuzen dezelfde kant op staat. Ambities voor beide teams is ook om bovenin mee te draaien en het liefst 1 van de 2 teams op de platte kar te krijgen. Na deze afspraken is er geproost met een hele koude groene en kijken wij als TC, (bege)leiders en trainers uit naar komend seizoen!

Wat betreft de eerste elftallen is er weinig geëvalueerd, maar even in het kort. Helaas heeft ons vlaggenschip aan het kortste eind getrokken en acteren ze volgend jaar in de 4e klasse (indeling inmiddels bekend) en hopen ze met de nieuwe trainer weer het stapje omhoog te kunnen maken en met de nodige support en het talent wat er rond loopt binnen de a-selectie zou dit zomaar eens kunnen gebeuren. Het 2e elftal heeft een eerste goede seizoenshelft gehad en de tweede seizoenshelft was het erg lastig allemaal. wat hier mee gaat gebeuren is mij nog niet bekend, wel bekend is dat hier ook weer het nodige talent in rondloopt en kunnen ze zich gaan opmaken voor een mooi seizoen.

Last but not least, de vrouwen 1, komend seizoen te bewonderen in volledig nieuwe tenues en alle toebehoren, hebben onder leiding van AJ Boersma een uitstekend seizoen gedraaid en gaan met een 21-koppige selectie een gooi doen naar het kampioenschap waar we binnen de vereniging ook alle vertrouwen in hebben!

Voor een overzicht van de teamindelingen voor het seizoen '23-'24 voor onze senioren elftallen klik dan hier.

Voor vragen wat betreft bovenstaande en de teamindeling, kunt u contact opnemen met de Technische commissie.

Technische commissie