Alle borden verzamelen: deelservies in Oudehaske

3 juli 2023 20:30

Na overstappen op herbruikbare bekers wilde VV Oudehaske met de slotdag natuurlijk ook herbruikbaar servies gebruiken. Een oproep in het dorp leidde tot donaties van borden en bestek uit alle hoeken en gaten. En zo aten op de slotdag 24 juni de leden van ruim 200 stuks verzameld groot, klein, diep, rond en vierkant aardewerk.

VV Oudehaske zet hiermee het streven door voor een sportkantine met ‘zero waste’. Kantinecoordinator Bert Koopmans geeft aan: “Als je eenmaal begint kan je niet meer anders kijken en doen. En op een avond als dit scheelt het weer een volle container. Het is even puzzelen wat werkt wel en wat werkt niet, maar met elkaar leggen we die puzzel”.

VV Oudehaske wil alle leden en niet leden die bordjes hebben gedoneerd enorm bedanken! Voor (sport)clubs en verenigingen in de buurt die ook de overstap willen maken staan de borden en bestek ter beschikking. Uiteraard als VV Oudehaske niet net zelf een sportdag of feestje heeft. Gaat er een bordje kapot? Dan is er vast wel weer iemand van of via die club die een of meerdere bordejs beschikbaar stelt en zo houden we ons ‘deelservies’ in stand.  Een mooie mix van mienskip en deeleconomie. Hoe praktisch, betaalbaar en circulair wil je het hebben?!

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met André Schoonhoven – Bestuurslid accommodatie & Duurzaamheid .