Oudehaske neemt afscheid van diverse spelers en stafleden

25 juni 2023 10:15

Afgelopen zaterdag werd tijdens de slotdag officieel afscheid genomen van diverse spelers van de A-selectie en enkele stafleden. Onder andere hoofdtrainer Koos van der Galiën, Sjaak Mulder, Rudi Waterlander, Sven Bultsma en Erwin Holtrop hebben besloten de club te verlaten of andere functies binnen de club te gaan vervullen.

Nadat alle aanwezigen genoten van een heerlijke barbecue gecombineerd met een versnapering nam voorzitter Jelle Wassenaar, samen met enkele spelers van de A-selectie, om iedereen persoonlijk toe te spreken en een gepaste herinnering aan te bieden. Ook kreeg sponsor Luuk en Diana Bles van Blesbouw een fraaie canvas aangereikt namens Sjaak, Rudi en Jappie. Helaas kon Koos vanwege omstandigheden niet aanwezig zijn op de slotdag.

Koos van der Galiën
In het seizoen ’19-’20 kwam je, na een verhuizing naar Leeuwarden, bij Oudehaske voor de groep te  staan. Al snel wist de selectie dat dit een schot in de roos was. Veel jongens van de eigen jeugd werden ingepast, de oefenstof op de trainingen was altijd van hoog niveau en achter iedere oefening zat een gedachte.

Na 3 seizoenen de A-selectie getraind te hebben, maak je de overstap naar je nieuwe club MKV ’29 uit Leeuwarden. Eerst nog een seizoen zondagvoetbal, maar daarna maakt ook deze club de horizontale overstap naar het zaterdagvoetbal.

Koos, nogmaals bedankt voor de afgelopen seizoenen en veel succes gewenst bij je nieuwe club!

Sjaak Mulder
Na een indrukwekkende trainerscarrière heb jij besloten om meer tijd voor jezelf te nemen en een punt achter deze trainersrol te zetten. Gestart als trainer van de pupillen, vervolgens de junioren en uiteindelijk de stap gemaakt naar de senioren. In deze trainersloopbaan wist jij met je elftallen indrukwekkende prestaties neer te zetten.

We kunnen daarom met elkaar wel stellen dat een heuse clublegende een stapje terug doet en gaat genieten van meer vrije tijd. Gelukkig voor voetbalvereniging Oudehaske blijf je nog wel actief in het technische hart van onze vereniging. Geniet van de extra vrije tijd, Sjaak!

Rudi Waterlander
Al jaren ben jij het vaste gezicht op de bank van de Hoske 2. Toen Sjaak de overstap maakte naar de senioren, besloten jij en Jappie samen hem te assisteren. Gezamenlijk werden jullie het vaste gezicht van de Hoske 2.

Nadat Sjaak aangegeven heeft een stapje terug te doen, besloot jij hetzelfde te doen. Gelukkig heeft Marius ervoor gezorgd dat je actief blijft op de zaterdagen voor onze vereniging. Gezamenlijk gaan jullie de rol van gastheer oppakken. Rudi, mede namens de Hoske 2, enorm bedankt voor je inzet de afgelopen jaren en succes in je nieuwe rol!

Sven Bultsma
Vanaf het seizoen 2012-2013 ben jij vast onderdeel van de A-selectie geworden. Een grote droom van je is om een seizoen eerste keeper van onze vereniging te zijn. Helaas is dit, mede door de flinke concurrentie, nooit helemaal gelukt en maak je de overstap naar FFS uit Vegelinsoord.

Mogelijk is het hoogtepunt in je Oudehaske loopbaan je debuut in de hoofdmacht. Nadat Hendrik in de warming up van de thuiswedstrijd tegen Bolswardia afhaakte met een blessure werd jij zijn vervanger. Met meerdere belangrijke reddingen wist jij je direct te onderscheiden. Bovendien keerde je in de 40e minuut ook nog een strafschop.

Sven, heel veel succes gewenst als eerste keeper van FFS. Ze halen met jou een ongelofelijke topper binnen!

Erwin Holtrop
Nadat je maar liefst 11 seizoenen actief bent geweest in de senioren van onze vereniging komt er een eind aan dit tijdperk. In de afgelopen jaren heb je zo’n beetje in alle senioren elftallen wel gespeeld. Nadat je eerst al een tijdje speler van de A-selectie was, heb je een aantal jaren van het leven genoten als reisleider in meerdere idyllische oorden. Bij je terugkeer ben je toen weer onderaan de ladder begonnen en heb je je langzaam aan terug geknokt naar het eerste.

Teamuitjes en weekendjes Duitsland organiseren, lid van de kledingcommissie, medeoprichter van de Businessclub, en ga zo maar door. Deze opsomming toont je betrokkenheid bij onze voetbalvereniging wel aan.  Nogmaals heel erg bedankt hiervoor!

Veel succes bij je de nieuwe uitdaging en nieuwe voetbalvereniging Hapse Boys in Haps!