Nieuwe overkapping geplaatst op sportpark Pieter Bultsma

21 februari 2023 16:00

Afgelopen zaterdag twee weken geleden is door meerdere vakmannen en vrijwilligers een nieuwe overkapping geplaatst aan de voorzijde van de kleedkamers. Deze overkapping dient ter vervanging van de oude overkapping die de voorjaarsstorm niet overleefd had.

Na de storm in het voorjaar van 2022 is de oude overkapping helemaal weggevaagd en heeft aan onze kantine vele schade aangericht. De entree, de zonnepanelen, diverse boeidelen zijn destijds flink beschadigd geraakt.

Nieuwe overkapping
Het plaatsen van de nieuwe overkapping en het herstellen van de schade aan de entree is uitgevoerd door meerdere vakmannen, sponsoren en vrijwilligers. Zo hebben Luuk Bles van Blesbouw, Bennie Berger van Berger Transport, Berend Berger, Jan Berger, Gerrit Berger en Iede de Lange van Aannemingsbedrijf Bangma B.V., Ferdi Wever van Bouwbedrijf Wever en Koos de Wilde hard gewerkt deze zaterdag.

Buitenterras
De overkapping is bijna 11,5 meter lang en 5 meter breed en geplaatst op dezelfde locatie als de oude overkapping. Hieronder staan verschillende picknicktafels, waardoor het mogelijk is om ook bij slechter weer overdekt buiten te zitten en de wedstrijden te bekijken. Bij mooi weer kan een ieder lekker in de schaduw zitten indien gewenst.

Het terras onder de overkapping is onderdeel geworden van het buitenterras. Dit betekent dat tijdens wedstrijden hier ook alcoholische versnaperingen genuttigd mogen worden. Let hierbij op dat glaswerk op het buiten terras niet is toegestaan. Hiervoor bieden de plastic bekers een prima oplossing.

“Als voetbalclub mogen we natuurlijk hartstikke trots en blij zijn met een dergelijke overkapping. Helemaal bij mindere weeromstandigheden zie je dat toeschouwers eerder geneigd zijn plaats te nemen in de kantine in plaats van in de regen de wedstrijden te bekijken. Daarvoor biedt deze overkapping dus een goede oplossing. Daarnaast zijn we de eerder genoemde bedrijven en vrijwilligers erg dankbaar dat zij hun tijd in ons sportpark willen steken” aldus André Schoonhoven, bestuurslid accommodatie.

05469486-0215-4d15-b818-bc6a1aa4c83a.JPG
4f31cc89-7c26-46dc-a7f3-a765c9dd0832.JPG