Elf doelpunten en overleven met je paraplu

20 januari 2023 8:15

Meestal schrijf ik de thuisblijvers hebben ongelijk, vandaag ben ik er niet zo zeker van. Twee wedstrijden op het programma een bekerwedstrijd voor de dames en oefenen voor de mannen. Twee wedstrijden betekent dus 180 minuten regen, 180 minuten windkracht veel, 180 minuten overleven met je paraplu. En dan toch tot de conclusie komen dat je zeik en zeik nat bent. Veel supporters waagden zich niet aan die uitdaging maar een paar hebben we er toch op kunnen betrappen.

Dames 1
De dames hadden de beker wedstrijd tegen Gorecht V2. Door de druppels heen dacht ik de volgende opstelling te kunnen zien een basis van Kathlyn, Inge, Jikke, Anniek, Deva. Tirza, Marij, Rixt, Hilde en voorin Sabine en Sanne. Een iet wat onwennig 4-4-2- opstelling waar de dames positioneel wat moeite mee hadden. Tel daarbij op een portie teveel respect voor de een klasse hoger spelende tegenstander en dan voetbal je eigenlijk een verloren wedstrijd. Ging het dan slecht …. nee hoor. Na twee vroege onnodige tegendoelpunten was het tweede deel van de eerste helft voor Oudehaske. En met iets meer geluk (bal op de lat van Sanne) en iets meer thuisfluiter (heel heel licht strafschopje vanaf de kant gezien) was het wellicht spannend geworden.

De goed leidende Sven wees de twijfelachtige strafschop op zijn karakteristieke manier naar het rijk der fabelen. Tja en twee eigenwijze goedbedoelende vaders aan de kant om een beetje pit in de wedstrijd te brengen wordt ook niet altijd door de dames gewaardeerd. Verder was het vooral koukleumen in en rond het veld. Positief punt was de invalbeurt van Hedwieg. Complimenten voor de scouts die haar uit Canada naar Oudehaske hebben gehaald. Echter ook de invallers Britt, Syl en diezelfde Hedwieg konden niets aan de stand veranderen. Met verschillende scrimmage’s voor het doel van Gorecht leek Oudehaske de eer te redden maar de bal wilde er vanmiddag> De geflatteerde eindstand 0-6 zorgde ervoor dat het bekeravontuur letterlijk en figuurlijk in het water viel.

Heren 1
Tja en dan beloofd buienradar een drogere middag. Echt niet. Had je paraplu de ochtend sessie overleefd dan was de middaguitdaging nog groter. Diverse prullenbakken waren dan ook gevuld met deze kleurrijke attributen. Vakanties, ziektes en blessures zorgden voor een aantal aanpassingen in het elftal. Een sterk spelende Gerard als rechtsback, Jelte in het hart van de verdediging, Rick op het middenveld en Friso als rechterspits voor een ietwat onwennig elftal. Een matige eerste helft met een mooie combinatie zorgde voor de 1-0 door Syb.

Direct uit de kleedkamer een strakke voorzet van Joran en de intikker van de attente Friso. Een forse overtreding op de doorgebroken Syb in het strafschopgebied, zorgde dat Joran en beter deed dan Amin Sarr later op de avond. Bij de 4-0 zat denk ik paraplu van Gerard ervoor dus sorry voor de doelpuntenmaker. De 5-0 was de tweede strafschop van Joran liet de keeper weer kansloos. Goed te melden, naast weer een kaartloze wedstrijd van Jens, was de rentree van Erik met de houten poot na zijn ernstige enkelblessure eerder dit seizoen.  Een keurige 5-0 overwinning op vierde klasser Tonegedo is een prima oefenresultaat. Snel naar de droge kleren.

Een verzopen verslaggever langs de lijn.