Leon Leekstra, de nieuwe voorzitter jeugdcommissie

11 oktober 2022 7:45

Tijdens de vergadering op 6 oktober jongstleden heeft André Schoonhoven het voorzitterschap van de jeugdcommissie van VV Oudehaske overgedragen aan Leon Leekstra. André blijft actief binnen de vereniging. Tijdens de algemene ledenvergadering is hij verkozen en benoemd tot bestuurslid accommodatie. Naast dat deze functie in het hoofdbestuur niet te combineren is met het jeugdvoorzitterschap vindt André het na zes jaar ook tijd voor een nieuwe, frisse wind.

In de afgelopen jaren is er goed fundament neergelegd met de Basis-11 van Oudehaske, het opleiden van jeugdtrainers, de ontwikkeling van het vrouwen- en meidenvoetbal en aantal andere zaken. Bovendien is de jeugdafdeling zeer stabiel en kent het zelfs een lichte groei, daar waar bij enkele omliggende voetbalvereniging sprake is van krimp. Ook komen steeds meer nieuwe leden van buiten Oudehaske (o.a. Joure en Heerenveen). Een teken dat de jeugdafdeling er momenteel goed op staat.

Met Leon Leekstra heeft de jeugdcommissie een voorzitter gevonden die samen met de andere commissieleden het jeugdvoetbal en -beleid van de vereniging verder wil ontwikkelen. Want vanzelfsprekend zijn er nog vele zaken die we kunnen en moeten verbeteren en concretiseren. In de afgelopen 2 seizoenen was Leon al lid van de jeugdcommissie als coördinator pupillen. Met veel energie en elan heeft hij zich ingezet voor de jongste jeugd en met minsten even zoveel daadkracht en passie gaat hij nu leiding geven aan de gehele jeugdafdeling.

De samenstelling van de jeugdcommissie is per heden:

• Leon Leekstra (voorzitter)
  • Alet Kuipers (secretaris)
  • Mark Koopmans (coördinator pupillen)
  • Edze Westra (coördinator junioren)
  • Linda Haanstra (coördinator meiden)
  • Sebastiaan de Leeuw (Trainerscoördinator)
  • Anne Jan Boersma (Technisch Jeugdcoördinator)