Vrijwilligers bedankt!

26 februari 2022 11:15

Waar storm Dudley op woensdag 16 februari al voor onherstelbare schade zorgde aan onze terras-tent, was het vrijdag 18 februari storm Eunice die genadeloos over onze vereniging heen raasde. En helaas ook een spoor van vernieling heeft achtergelaten.

Rond 16.00 kwamen de eerste meldingen binnen dat er iets aan de hand was met het dak van onze accommodatie. De aangesnelde vrijwilligers constateerden als snel dat niet het dak van ons clubgebouw het begeven had, maar de onlangs opgeleverd overkapping (tussen box 1 & 2 en ons hoofdveld) het geweld van de storm niet meer aan kon. De overkapping is met een zwaai van 180 graden op het clubgebouw beland en heeft, voordat het aan de oostzijde weer naar beneden is gekomen, voor veel schade gezorgd.

Nog dezelfde avond zijn er diverse belletjes gepleegd en appjes rondgestuurd wat resulteerde in een geweldige opkomst van vrijwilligers die op de zaterdagochtend met elkaar de handen uit mouwen hebben gestoken. Om alles weer op te ruimen, demonteren en gelijk ook afval te scheiden.

Dezelfde dag heeft onze huisinstallateur Minnesma een medewerker bereid gevonden om de vele beschadigingen aan de dakbedekking te repareren en ook samen met een aantal vrijwilligers de beschadigde boeidelen eerst waterdicht te maken. Ook heeft onze buurman (dhr. G. Krantz) de op de parkeerplaats omgevallen boom weg kunnen halenen daarmee het parkeerterrein weer veilig en begaanbaar gemaakt.

Na een positief gesprek afgelopen maandagavond met onze verzekeraar Bilijam Assurantiën zijn we inmiddels vol goede moed dat alle geleden schade zo spoedig mogelijk zal worden hersteld.

Het bestuur wil via deze weg en ook zeker namens alle leden, vrijwilligers en vrienden van vv Oudehaske de betrokken vrijwilligers bedanken voor hun geweldige inzet!