Onthulling nieuw digitaal scorebord

12 maart 2021 8:30

De afgelopen periode is een werkgroep, bestaande uit vrijwilligers en sponsoren, bezig geweest met het realiseren van een digitaal scorebord voor onze club. Inmiddels is deze geplaatst op het voetbalpark en zijn we klaar voor de wedstrijden die hopelijk snel weer gaan komen.

In het seizoen ’19 - ’20 is de werkgroep voor het eerst bij elkaar gekomen om te brainstormen over het digitale scorebord. Op welke locatie willen we het bord? Hoe willen we dat het scorebord er uit komt te zien Hoe financieren we het project? Na dit met elkaar afgestemd te hebben is de werkgroep gestart met het uitwerken van verschillende ontwerpen voor het scorebord.

Uiteindelijk is gekozen voor een ontwerp, waar de voetballer uit ons logo in terugkomt. Ook is dit ontwerp van het scorebord als beste beoordeeld na rondvraag onder leden van onze vereniging en potentiële sponsoren.

Na het vastleggen van het totale wensen- en eisenpakket, zijn we gestart met het zoeken naar sponsoren die bij willen dragen aan de financiering van het scorebord. Dit bleek uiteindelijk een korte zoektocht te zijn. Al snel gaven Aannemingsbedrijf Bangma B.V., Aannemersbedrijf Blesbouw, PreTon Nederland, Meije Brouwer koeriersdienst, Bilijam Assurantiën en Pure Air Solutions aan bij te willen dragen. Dit wordt natuurlijk enorm gewaardeerd.

Onze vrijwilligers van de vrijdag- en maandagploeg verdienen een speciale vermelding. Zij hebben aangeboden om de in de afgelopen jaren gespaarde vrijwilligersbijdrage te doneren aan dit project. Zonder deze bijdrage hadden we de begroting van het project niet sluitend kunnen krijgen. Een groot woord van dank aan deze vrijwilligers (waarmee is afgesproken ze niet bij naam te noemen, gelukkig weten de meeste onder ons om welke mannen het gaat!)

Ook heeft onze vereniging veel ’Vrienden van Oudehaske‘. Deze groep levert ieder seizoen een financiële bijdrage bij aan de verenging. Door het bestuur is besloten om een deel van deze bijdrage beschikbaar te stellen voor realisatie van het digitaal scorebord. “We zijn natuurlijk erg blij met deze bijdragen door onze leden zelf. Als bestuur wilden we graag ook wat terug doen richting de Vrienden van Oudehaske. Op deze manier is het scorebord eigenlijk een beetje van iedereen. Met dit digitale scorebord durf ik wel te zeggen dat wij één van de mooiste scoreborden hebben van de gemeente, en misschien wel de gehele provincie”, zegt voorzitter Jelle Wassenaar trots. “Kijk nou, dit is toch wel een echte eyecatcher! Naast de financiering, hebben wij dankzij het harde werken van verschillende vrijwilligers en sponsoren dit prachtige resultaat behaald. Met dit digitaal scorebord zijn we in ieder geval klaar voor de wedstrijden. Hopelijk kunnen we snel weer los”.