Siebren de Jong geeft de voorzittershamer door aan medebestuurslid Jelle Wassenaar

21 december 2020 11:00

Voetbalvereniging Oudehaske heeft sinds de ALV een nieuwe voorzitter. Voormalig voorzitter Siebren de jong geeft de voorzittershamer door aan medebestuurslid Jelle Wassenaar. Dat heeft het bestuur bekend gemaakt tijdens de algemene ledenvergadering op 11 december 2020. Voor degene die nog hem nog niet kennen, stelt Jelle zich even kort voor.

Mijn naam is Jelle Wassenaar, 40 jaar jong (of oud..) en lid van VV Oudehaske sinds 2006. In 2018 ben ik toegetreden tot het bestuur, een rol die ik met ontzettend veel plezier en enthousiasme vervul. Naast mijn bestuurlijk taken probeer ik op woensdagavond en zaterdagmiddag een bal te raken in ons prachtige vierde elftal. Samen met mijn vrouw en drie kinderen woon ik in Oudehaske. Vier dagen per week werk ik bij ZiuZ in Gorredijk als Technical Purchaser.

Al langer liep ik met de wens rond om het voorzitterschap op te pakken. En nu dan toch eindelijk de stoute schoenen aangetrokken! Samen met de andere bestuursleden Erik Hollander, Erik Nutters en Siebren de Jong hebben wij de intentie uitgesproken om voor een langere periode als bestuur aan elkaar verbonden te blijven. Ook willen wij ons als bestuur verder ontwikkelen. De eerste stap hierin is inmiddels genomen door ons in te schrijven voor de cursus ‘besturen met impact’. Door corona is de startdatum hiervan iets uitgesteld, maar vooralsnog is de startdatum vastgesteld op woensdag 17 maart.

Het bestuur mist al geruime tijd een 5e bestuurslid. Tot op heden hebben de diverse acties om deze positie in vullen niet tot een duurzame oplossing geleid. Via deze weg wil ik nogmaals de mogelijkheid benoemen om deel uit te maken van ons team. De invulling is in overleg. Bij voorkeur iemand met interesse voor de onderwerpen materialen, terreinen en kortstondige projecten. Wil je eens meekijken tijdens een bestuursvergadering? Twijfel niet en neem contact op met één van de bestuursleden.

Op dit moment zitten we met z’n allen in een ontzettend moeilijke tijd, een tijd die helaas al veel te lang duurt. Niet alleen onze voetballers maar ook vrijwilligers, supporters en sponsoren missen de club. Het samen zijn, even de kop leeg of lekker zeuren op het slechte voetbal. Allemaal verlangen we naar de oude vertrouwde situatie. Als vrijwilligers werken we sinds de corona-uitbraak keihard om het maximale uit de regelgeving te halen. Een enorm woord van dank aan iedereen die dit tot op de dag van vandaag mogelijk maakt en aan iedereen die op ons sportpark de soms o-zo-lastig-vol-te-houden-regels naleeft.

Maar gelukkig liggen op de wat langere termijn ontzettend mooie uitdagingen voor onze vereniging. Het voortzetten van de groei in een gestructureerde en professionele begeleiding van onze jeugd, de doorontwikkeling (lees: verduurzaming) van ons complex, onze hardwerkende vrijwilligers behouden maar ook zeker uitbreiden(!) om meer schouders de lasten te laten dragen én het herstructureren van ons sponsorpakket. Zoals gezegd, prachtige ontwikkelingen. En naast deze opsomming liggen er nog genoeg andere projecten die mij meer dan enthousiast maken.

Hoe alles er op korte en lange termijn uit gaat zien blijft door omstandigheden een onzekere factor. Laten we hopen dat we met z’n allen weer snel schouder aan schouder op en naast het veld kunnen staan!

Mocht je vragen, ideeën of opmerkingen over het beleid van onze vereniging hebben spreek me dan gerust aan.

Met sportieve groet,

Jelle Wassenaar