Wederom een fantastische opbrengst Grote Clubactie!

5 december 2020 14:00

Bijna iedere club kan extra geld goed gebruiken. Clubhuizen hebben onderhoud nodig en materialen moeten worden vervangen. Elk jaar realiseren ongeveer 5.500 verenigingen via de Grote Clubactie hun doelen. Daarom heeft onze vereniging ook dit jaar weer deelgenomen aan de Grote Clubactie.

Wat is de grote clubactie?
Je vereniging bestelt verkoopboekjes (voor gegevens kopers) en/of loten bij de Grote Clubactie. Je vereniging verkoopt de loten voor € 3,- per stuk. Hiervan gaat 80% rechtstreeks naar de vereniging. Van de overige 20% wordt een loterij georganiseerd, waarbij lotenkopers vele prijzen kunnen winnen, waaronder € 100.000,-.

Dit is al sinds het eerste lot een feit en daarmee ook de kracht van de Grote Clubactie. De opbrengst voor verenigingen ligt ongeveer tussen de € 1.000,- en € 10.000,- per vereniging. Dit jaar heeft de Grote Clubactie landelijk een recordbedrag van 9,5 miljoen euro opgebracht. Dat is 1 miljoen euro meer dan vorig jaar.

Opbrengst v.v. Oudehaske
Na het grote succes van het afgelopen jaar, heeft onze vereniging dit jaar weer deelgenomen aan de Grote Clubactie. En met succes: dit seizoen hebben de jeugdleden in totaal maar liefst 893 loten verkocht. In combinatie met maar liefst 5 verkochte Superloten aan de bedrijven: hoofdsponsor Aannemingsbedrijf Bangma b.v., GietMooi, PreTon, Autoservice Stol en Bouwbedrijf U. Veenstra.

In totaal resulteerde deze verkochte loten en superloten in een opbrengst van maar liefst € 2105,50. Wat natuurlijk een uitstekende prestatie is gerealiseerd door onze eigen jeugdteams en Sponsorcommissie!

20-loten-actie
Onderdeel van de Grote Clubactie 2020 is het belonen van leden die 20 loten of meer hebben verkocht. Voor onze vereniging waren en 3 leden die 20 loten of meer hebben verkocht, namelijk: Lieke Koopmans (JO9-2), Jelte van Haskera (JO10) en Lissy Schepers (JO9-2). Alle drie hebben een gepersonaliseerde 20-loten-oorkonde ontvangen. Deze geeft toegang tot maar liefst 16 aanbiedingen, zoals korting op een dagje uit, je uitleven in een trampolinepark of een 2e (sport)artikel gratis.

De Sponsorcommissie wil iedereen bedanken voor jullie inzet! We hopen volgend seizoen ook weer op het enthousiasme van de jeugdleden te mogen rekenen bij de verkoop van de loten.