Leon Leekstra wordt de nieuwe pupillencoördinator in de jeugdcommissie

25 november 2020 12:15

Per 1 december a.s. wordt Leon Leekstra de nieuwe pupillencoördinator binnen de jeugdcommissie. Leo zijn zonen, Thijn en Finn, spelen beide bij VV Oudehaske in resp. JO9-2 en JO9-1. Vanaf het eerste uur voelt hij zich al zeer betrokken bij de club, recent – ni de aanmelding van zoon Finn - heeft hij aangegeven ook bestuurlijk een steentje te willen bijdragen. En daar zijn als jeugdcommissie en club in het algemeen uiteraard zeer blij mee, de functie pupillencoördinator was sinds het begin van de zomer vacant.

De pupillencoördinator is een belangrijke schakel tussen de jeugdcommissie en de leiders/coaches, spelers en ouders van de leeftijdscategorie JO8 t/m JO12. Als vertegenwoordiger vanuit de betreffende leeftijdscategorie binnen de Jeugdcommissie draagt hij de visie op jeugdvoetbal uit richting leiders en trainers. Andersom is de pupillencoördinator aanspreekpunt voor leiders, coaches, spelers en ouders en informeert hij de jeugdcommissie over de (dagelijkse) gang van zaken binnen de leeftijdsgroep.

Mochten een leiders/coach stoppen, dan is pupillencoördinator verantwoordelijk voor het zoeken van een opvolger. Ook heeft hij binnen zijn leeftijdscategorie een belangrijke stem bij de teamindeling. Daarvoor kijkt hij periodiek naar wedstrijden van teams om te kijken wat er binnen zijn leeftijdscategorie gebeurt en heeft hij nauwe contacten met leiders, trainers en de technisch jeugdcoördinator.

Als jeugdcommissie zijn we superblij dat Leon deze prachtige rol op zich wil nemen en dat hij daarnaast ons team komt versterken met een frisse blik. We wensen Leon dan ook veel succes en vooral ook veel plezier in zijn nieuwe rol en verheugen ons op de samenwerking

Samenstelling Jeugdcommissie
De jeugdcommissie komt eens per 4-6 weken bij elkaar en bestaat op dit moment uit:

• André Schoonhoven (voorzitter)
  • Alet Kuipers (secretaris)
  • Leon Leekstra (coördinator pupillen, JO9-JO12)
  • Edze Westra (coördinator junioren, JO13-JO19)
  • Linda Haanstra (coördinator dames- en meidenvoetbal, MO13 – MO19)
  • Jasper Hoekstra (technisch jeugdcoördinator)
  • Rick Mulder (trainerscoördinator)

De jeugdcommissie ressorteert onder Erik Hollander, bestuurslid technische zaken van het hoofdbestuur.

Namens de jeugdcommissie,

Andre Schoonhoven