Sebastiaan de Leeuw geslaagd voor UEFA-C / Trainer-Coach III

4 november 2020 15:45

Sebastiaan de Leeuw - trainer van JO15-1, speler van het 1e mannenteam en een man van de club - kreeg maandag in Lemmer het diploma UEFA C Trainer-Coach III (TC3) uitgereikt van de KNVB. En daar zijn we als jeugdcommissie van VV Oudehaske maar wat blij mee. Met Sebastiaan hebben we een nu gekwalificeerde trainer die – samen met de andere jeugdtrainers en TJC - onze jeugd ongetwijfeld naar een nog hoger niveau gaat tillen.

De cursus UEFA C / TC3 is een cursus van de KNVB Academy waar vanuit de praktijk wordt gewerkt en opdrachten worden uitgevoerd. Belangrijke aandachtspunten van de cursus zijn onder andere de verantwoording van de wijze van coachen, de opbouw in trainingen, het plannen en ontwikkelen van een speelwijze, het analyseren en begeleiden van spelers of van een team.

Sinds oktober 2019 is Sebastiaan intensief bezig geweest om zo zijn trainerslicentie te behalen, iets wat wij als club van harte steunen met woord en daad. Namens de jeugdcommissie daarom ook een speciaal dank aan ons hoofdbestuur en aan onze hoofdtrainer Koos van der Galiën die Sebastiaan gedurende de opleiding heeft begeleid.

Sebastiaan, van harte gefeliciteerd en complimenten voor je inzet bij de club! Met dit diploma op zak kan je jou trainerscarrière nu echt officieel starten. En met jou passie voor en visie op het voetbalspel wensen we je een mooie, kleurrijke en succesvolle carrière toe als trainer.

Namens de jeugdcommissie,

André Schoonhoven