VV Oudehaske hijst de regenboogvlag

8 oktober 2020 21:30

Tijdens het weekend van de internationale Coming Out Day - officieel op zondag 11 oktober - hijst VV Oudehaske de regenboogvlag bij het sportpark. VV Oudehaske vindt het belangrijk dat iedereen in en om de club zich welkom, veilig en gehoord voelt.

De regenboog staat voor diversiteit, de mens in al in zijn kleuren, in al zijn diversiteit. Bovendien is het  sinds de jaren negentig het internationale symbool bij uitstek van de homogemeenschap geworden. Met het hijsen van de regenboogvlag willen we de acceptatie en emancipatie van lesbiennes, homo’s, biseksuelen of transgenders in de samenleving uitdragen en ondersteunen.

Bovenal willen met regenboogvlag aandacht schenken aan vrijheid en acceptatie van iedereen, ongeacht culturele achtergrond, geslacht, leeftijd, godsdienst, lichamelijke beperkingen of seksuele voorkeur. Zeker in deze tijd van polarisatie, toenemend racisme en discriminatie  willen we samen een statement maken: wij zijn een club van en voor iedereen!”

Ook de gemeente Fryske Marren heeft dit jaar het initiatief genomen om mee te doen aan de Coming Out Day. ,,Met het hijsen van de regenboogvlag geeft DFM aan dat de gemeente zicht inzet voor de veiligheid en acceptatie van LHBTIQ+’ers.”