Aanscherping maatregelen Coronavirus

29 september 2020 21:00

Met ingang van vandaag 29 september 2020 is sportpark Pieter Bultsma gesloten voor toeschouwers en gasten. Ook de kantine is per direct gesloten voor tenminste de komende 3 weken.

Alleen spelers zelf en vrijwilligers zijn nog welkom en voor spelers etc alléén op die momenten dat er ook daadwerkelijk een training of wedstrijd is.

Uit de: Persconferentie coronavirus 28 september in eenvoudige taal

• Sportwedstrijden, zowel amateur als professioneel vinden plaats zonder publiek.
  • Sportkantines zijn dicht
  • Ook bij de training mogen mensen niet komen kijken

Vraag en antwoord van de Rijksoverheid (Hier):

Selectie van vragen uit de Rijksoverheid tekst:

Mogen ouders naar sportwedstrijden van kinderen komen kijken?

Nee. Dat mag vanaf 29 september niet meer. Het doel is om de sportbeoefening zoveel mogelijk door te laten gaan, zonder grote groepen mensen bij elkaar te brengen. Daarom zijn toeschouwers niet meer toegestaan. Dat geldt ook voor ouders die naar hun sportende kind willen kijken.

Mogen sporters die klaar zijn met hun wedstrijd of training blijven kijken naar een andere training of wedstrijd?

Nee. Sporters die klaar zijn met hun eigen wedstrijd of training worden gezien als toeschouwers. Zij moeten zo snel mogelijk de sportaccommodatie te verlaten.

Ik rijd mijn kind (t/m 17 jaar) naar een uitwedstrijden. Ben ik dan een toeschouwer?

Nee. Bij uitwedstrijden van jeugdleden t/m 17 jaar vallen de benodigde chauffeurs onder teambegeleiding. Zij vallen dus niet onder de regel voor toeschouwers en mogen blijven kijken naar de wedstrijd.

Ik rijd mijn kind (t/m 17 jaar) naar een training of thuiswedstrijd. Mag ik blijven kijken?

Nee. Als uw kind sport op de eigen sportaccommodatie, dan vallen chauffeurs niet onder teambegeleiding. Zij worden dan als toeschouwer gezien en mogen dus niet blijven kijken.

Hierbij zijn de kleedkamers en toilet faciliteiten gewoon beschikbaar voor spelers en vrijwilligers met inachtname van de geldende regels.

Met sportieve groet,