Heerenveense Boys is Oudehaske 2 te slim af

24 september 2020 16:30

Op zaterdag 19 september mocht De Hoske 2 aantreden tegen het vierde team van de Heerenveense Boys. In plaats van derde helft af te trappen om 15:45 moest de eerste helaas nog gespeeld worden. Een groot deel van de selectie van maar liefst 15 man kwam op de fiets naar Sportpark ‘de Akkers’ om daar nog enigszins van de derde helft te kunnen genieten. Bovenop het late tijdstip moesten de beide teams spelen op een veld dat droger was dan Jasper zijn mond na een avondje Stam en hobbels erin waar Belgische wegenbouw trots op zou zijn. Des ondanks mocht dit de pret niet drukken.

De eerste elf namen die op papier stonden waren: Op goal Gerrit. In de defensie van recht naar links: Erik, Jurjan, Jasper en Emiel. Daar voor een blokje van Alex en Klaas, met Arno op 10 ervoor. Voorin mochten Ralf, Jordy en Jetro de ballen achter de doelman proberen te krijgen. Eerste genoemde moest eerst genoegen nemen met een plaats op de bank, maar omdat Imme zich zelfs nu had verslapen mocht Ralf beginnen. Jens Deden heeft zich sinds deze week ook aangesloten bij de selectie en kreeg de eervolle taak op de vlag te hanteren. De Boys begonnen sterk aan de wedstrijd en mochten van Oudehaske dan ook de score openen. Na wat half bakken druk zetten van Oudehaske kon er door de Boys een goede steekbal worden gegeven waarna de bal achter doelman Gerrit beland, 1-0. Ralf was het echter niet met deze score eens. Hij ging aan de wandel aan de linkerkant. 1 man voorbij, nog een man voorbij, daar ging er nog 1 en misschien zelf nog wel 1, maar op dit punt raak ik de tel kwijt. Na deze sierlijk slalom prikt Ralf de bal achter de doelman van HVB en staat het weer gelijk, 1-1. In de eerste helft kwamen er voor beide teams nog grote kansen, echter verzuimden beide om te scoren (Uch, zelfs Jordy vanaf 5 meter, uch).

De tweede helft opnieuw genoeg kansen voor beide ploegen, maar profiteerde HVB hier meer van dan de jongens van Oudehaske. De 2-1 kwam op wat ongelukkige wijze achter Gerrit door samenkomst van het slechte veld en de bal in de klutss. De 3-1 werd opgezet door een goede steekbal waarna de bal in eerste instantie knap door Jasper van de lijn werd gehaald. Dit bleek echter niet genoeg en bal belande in de rebound alsnog tegen het net. De 4-1 was tevens een bal die in de kluts die via een mannetje van Oudehaske de goal in rolde. Echter het slotakkoord was voor Imme Schiere, die begin tweede helft het veld mocht betreden. Hij krulde van ver buiten het zestienmetergebied de bal over de keeper van de Boys, langs de bovenkant van het net, waarna de score op 4-2 eindigde. De derde helft mocht om 17:50 dan eindelijk worden afgetrapt met een paar groene knuppels, maar dan helaas wel van het verkeerde merk.

Aankomende zaterdag mag Oudehaske aantreden tegen Joure 4 om de eerste punten van de competitie te bemachtigen. De pen geef ik door aan Jasper.