De Haske 4 start het seizoen met een gelijkspel tegen Jubbega 2

15 september 2020 16:30

Eindelijk was het moment daar, de eerste wedstrijd van het seizoen voor de Haske 4. Na een wat verlengde zomerstop en talloze trainingen stond er weer een serieuze test op het programma: een uitwedstrijd tegen Jubbega 2. De clubnaam alleen al deed bij sommige mannen van de Haske 4 toch wat wenkbrauwen fronzen. Een team op zaterdag van een zondag club, wat zal dat ons gaan brengen?

Weer een vrienden team van oud selectie spelers met de gemiddelde leeftijd van 24,5 jaar?

Voordat wij naar Jubbega mochten afreizen werd in Oudehaske de opstelling bekend gesteld door het nieuwe leidersduo Harmen Oosterman, oudgediende, en de nieuwe leider Rene Krist (deze taak neemt hij alleen waar als het mooi weer is). Bij het bekend stellen van de opstelling waren er geen bijzonderheden op 1 na en dat was dat ons leidersduo zichzelf in de spits had gepositioneerd. Deze mededeling kon uiteraard op veel reacties rekenen van de spelersgroep waarbij Rene toch wat ongemakkelijk om zich heen begon te kijken.

Aangekomen op het complex van Jubbega, compleet uitgestorven op de tegenstander na, werden wij verdeeld over twee kleedkamers. Bij de warming up onder leiding van de, wederom aangestelde, aanvoerder Ruben Douma was de wedstrijdspanning duidelijk voelbaar door het ontbreken van wedstrijdritme en een pittige tegenstander.

Vanaf de aftrap was duidelijk dat het twee gelijkwaardige ploegen waren. Jubbega probeerde met lange ballen de snelle spitsen te bereiken waarbij Haske 4 onze centrale mannen Ruben en Baptiste wilde gebruiken om de flanken dan wel het spitsen duo in stelling te brengen. Het overwicht lag in de beginfase bij de thuis spelende partij maar de kansen waren er bij beide partijen. Er waren zelfs 2 uitsupporters maar niet de minste Haske Legends Marco en Robert zagen dat het spel van Oudehaske steeds beter werd. Jubbega vond als eerste het net waarna niet veel later Rene de keeper van de tegenstander passeerde op aangeven van Harmen. Zou dit spitsenduo dan toch de sensatie van het nieuwe seizoen worden?

De tweede helft ging wederom gelijk op en dat kwam bij Oudehaske vooral door een energie impuls van de 2 talentvolle gastspelers Friso en Collin, bedankt daarvoor. In de laatste 45 minuten wisten beide partijen weer te scoren, het tweede doelpunt van Oudehaske kwam op naam van Joris Dapper op aangeven van Harmen. Ook wist Harmen nog 2 keer het net te vinden echter werden deze, volgens Harmen onterecht, door een uitstekend fluitende scheidsrechter afgekeurd. Bij 1 van deze doelpunten kon zelfs de bar dame 400 meter verderop zien dat het hands was.

Onze keeper Kevin Koopmans werd Man of the Match, hij heeft met een aantal goede reddingen een verliespartij te voorkomen.