De Hoske 2 wint derby tegen DWP

15 september 2020 8:00

Op deze vroege zaterdagmorgen stond de derby Oudehaske 2 – DWP 2 op het programma. Op papier leek dit al een waar spektakelstuk te gaan worden, dit bleek ook tijdens de wedstrijd. Een gespannen sfeer hing er over Sportpark Pieter Bultsma. Iedereen was tot op het bot gemotiveerd om de heren van DWP te verslaan. Het technische trio van de Hoske 2 had een heus strijdplan bedacht om de drie punten in Oudehaske te houden.

De volgende 11 mochten beginnen aan de wedstrijd: Gerrit op goal. v.l.n.r. stonden achterin Meinte, Jasper, Klaas en Emiel. Op het middenveld Bernard, Alex en Arno. En voorin Ralf, Jordy en Kevin.

Het startsignaal klonk om stipt 12:15u. De wedstrijd ging gelijk op en de spanning was om te snijden. Hier en daar een klein opstootje, overtreding her en der, er werd vel gespeeld en de scheidsrechter had het er maar druk mee. Jasper had al een aantal keer laten zien dat hij over een redelijke traptechniek beschikt, dit hadden de verdedigers van DWP alleen nog niet helemaal door. Hierdoor kwam Jordy, na ongeveer 25 minuten spelen, in een kansrijke positie op de punt van het zestienmetergebied. Voordat Jordy het had uitgevoerd verklapte Sjaak al wat Jordy zijn idee was, door dit hardop over het veld te roepen. Keeper Atze Luinenburg (oud Oudehaske) stond iets te ver voor zijn goal waardoor Jordy de bal op schitterende wijze over de keeper kon schieten. 1-0.

Oudehaske werd de betere partij en creëerde nog een aantal kansen. Deze werden helaas om zeep geholpen door dezelfde Jordy. DWP werd alleen gevaarlijk uit standaardsituaties maar dit leverde hen niks op. Vlak voor rust werd Alex in een duel in zijn gezicht geraakt maar de scheidsrechter liet doorspelen, de spits van DWP werd diep gestuurd maar deze kans werd gelukkig gemist.

In de rust werden een aantal wissels doorgevoerd en er werd stiekem al gesproken over wat er na de wedstrijd zou worden genuttigd. Naast de vertrouwde Amstel biertjes stond er nu ook Heineken koud in de geliefde kantine. Dit deed een aantal het water in de mond lopen maar het geduld moest nog even worden behouden.

In de 2e helft kwam de Hoske 2 meer onder druk te staan. Bij vlagen wist het er met een gevaarlijke counter uit te komen maar dit leverde geen resultaat op. Ondanks dat DWP meer de overhand kreeg wisten ook zij niks te creëren. Het spel bleef vel over en weer. Hier en daar werd wat geroepen naar de scheids of naar elkaar. Maar er waren nog geen kaarten aan te pas gekomen. Tot dat Jasper een toch ietwat onnodige overtreding maakte wat hem een gele prent opleverde. Overigens speelde Meinte de hele wedstrijd op de linksback positie. Dit was voor hem nieuw en hier keek hij dan ook wel een beetje tegen op. Ondanks dat speelde hij een prima wedstrijd. Na de wedstrijd was hij ook erg tevreden en zag hij een toekomst als linksback ook zeker wel zitten. De wedstrijd kabelde naar zijn eind en de Hoske 2 wist de 1-0 voorsprong vast te houden. Een mooi resultaat tegen een klasse hoger spelend DWP.

Na de tijd werd er het nodige genoten. Met de overheerlijke Heineken pilsjes werd de overwinning gevierd en kan er volgende week met veel vertrouwen afgereisd worden naar de Heerenveense boys. Aanvang van deze wedstrijd is 15:45u. Klaas zal u voorzien van het verslag over deze wedstrijd. Tot volgende week!

Gerrit Berger