Trainersprobleem opgelost, maar wel aanpassing trainingstijden 2020/2021

12 september 2020 11:00

Na de persoonlijke noodkreet van de voorzitter van de Jeugdcommissie, op 21 augustus jl., hebben we alsnog voor alle teams een trainer kunnen vinden voor de start van competitie. Als Jeugdcommissie zijn we hier natuurlijk erg content mee en willen we iedereen die hieraan bijgedragen heeft enorm bedanken!

JO17
Per heden krijgt JO17 op maandag en donderdag training van Delcio Dongala. Delcio woont sinds 2 jaar in Heerenveen en heeft zelf een voetbalverleden op divisie-niveau bij de mooiste club uit de Achterhoek. We zijn dan ook zeer blij met zijn komst. Niet alleen gaat hij met de JO17 spelers aan slag als trainer, voor zover werk het toelaat is samen met Murat ook aanwezig bij wedstrijden.

JO9 (1+2+3)
Daarnaast trainen alle drie JO9 teams ondertussen al weer 2 per week. Bij JO9-3 hebben twee ouders – André en Wopke – zowel het leiderschap als trainershap op zich genomen. Zij geven in onderling overleg en per toerbeurt training op woensdag- en vrijdagmiddag.

Bij JO9-2 hebben ook een aantal ouders de krachten gebundeld. Zij verzorgen nu met veel passie en enthousiasme de training op vrijdagmiddag, Finette en Jikke blijven gewoon de training op woensdagmiddag geven.

En tot slot JO9-1, daar is een opa (dhr. Arnold Spaan) met veel trainerservaring bereidt om op vrijdagmiddag de training te verzorgen. Op woensdagmiddag werd en wordt dit gedaan door Pieter. Tegelijk heeft dhr. Spaan ook aangeven de rol als trainerscoördinator JO9 op zich te willen nemen. Vanuit die overkoepelende rol gaat hij alle JO9 trainers assisteren en coachen, om zo wat richting te geven aan de vorm en inhoud qua trainingen.

Het nieuwe overzicht met trainers en leiders

Trainer(s)

Cathlyn Sixma

Joyce Bles

Het nieuwe trainingsschema
Het trainingsschema is aangepast, omdat sommige 'nieuwe trainers' alleen op bepaalde dagen/avonden kunnen. Om ook niet met teveel teams op hetzelfde tijdstip te trainen hebben we hier daar met een blok van 15 minuten geschoven. We moeten ons realiseren dat het vrijwilligerswerk is en blijft. Het is en blijft een 'dynamisch' document zoals ze dat zo mooi noemen, dus houdt de website altijd in de gaten.

Hierbij het aangepaste trainingsschema (download hier).

Vragen, opmerkingen of zie je fouten, stuur ze door naar [email protected].

De Jeugdcommissie