Geslaagde sponsoravond bij v.v. Oudehaske

16 maart 2018 17:15

Sponsorcommissie

Afgelopen donderdagavond 15 maart was het dan eindelijk zover: de eerste sponsoravond georganiseerd bij v.v. Oudehaske. De sponsorcommissie is de afgelopen tijd druk geweest met het samenstellen van een informatief, leuk en afwisselend programma. Na afloop was er de mogelijkheid om gezamenlijk met de andere sponsoren, onder het genot van een hapje en een drankje, de avond goed af te sluiten.

Opening
Naast onze (nieuwe) sponsoren waren er ook een aantal bestuursleden, leden van de sponsorcommissie en vaste kantinegasten bij de avond aanwezig. De avond werd geopend door onze voorzitter Siebren de Jong. Hij besprak het belang van de sponsorcommissie, de verrichte werkzaamheden van deze commissie, het belang van sponsoring door de sponsoren en de verbouw van de kantine. Ook deed hij nog een oproep aan de sponsoren of er interesse is in het steunen van het nieuwe digitale scorebord. Daarna gaf hij het woord aan Sander Bathoorn en Yasmine Smit van SelectiePunt.

Sponsorplannen van SelectiePunt
Sander Bathoorn vertegenwoordigde op deze avond de Sponsorplannen van Selectiepunt. In heldere bewoordingen legde Sander de essentie van de plannen uit. De essentie bestaat uit het feit dat veel sportverenigingen problemen hebben hun begroting sluitend te maken. Sponsoren zijn daarom meer dan welkom. Vaak zijn bij aangesloten sponsoren van deze sportverenigingen flexkrachten, zoals uitzendkrachten, werkzaam. Hiermee kunnen zij zich zelfs onderscheiden, helemaal als zij de professionele flexkrachten van SelectiePunt inschakelen. Via een sponsorovereenkomst tussen de Sponsorplannen van SelectiePunt en onze voetbalclub komt een flink deel van de daarbij gerealiseerde marge vervolgens ten goede aan de club. Dit kan oplopen tot vele tienduizenden euro’s op jaarbasis.

Normaal gesproken betaalt een sponsor een bedrag rechtstreeks aan de vereniging. Met het Sponsorplan van SelectiePunt kan een sponsor van een club, zonder dat hij er iets voor betaalt, een bijdrage leveren aan onze sportvereniging. Hoe? Door via het Sponsorplan flexmedewerkers af te nemen voor zijn bedrijf. Bent u nieuwsgierig geworden? Klik dan hier.

Yasmin Smit
Yasmin Smit, voormalig aanvoerster van het Nederlands waterpoloteam en Olympisch kampioene, ging aan de hand van een verhaal, ondersteund met filmpjes, in op de manier hoe ze topsportster is geworden. Daarnaast vertelde ze wat nodig is om topsport te bereiken en wat nodig is om op dat niveau actief te blijven. De reden dat zij zich bij SelectiePunt heeft aangesloten, is omdat ze graag de jeugd de kans wil geven om te kunnen sporten, onder begeleiding van goede trainers en met goede materialen (klik hier). Ook gaf zij Bianca Reitsma van de sponsorcommissie het woord. Zij vertelde wat het doel is van de sponsorcommissie en de doelen die deze commissie voor ogen heeft.

Afsluiting
Kortom, het verhaal was toepasbaar op iedere onderneming en daardoor interessant voor iedereen die aanwezig was. Tijdens de sponsoravond zijn ook enkele foto's gemaakt. (klik hier). Ter afsluiting van de avond was er nog de gelegenheid om vragen te stellen. Toen dit achter de rug was, gingen de aanwezigen onder het genot van een hapje en een drankje verder met elkaar in gesprek. Al met al een geslaagde eerste sponsoravond.