Het goed spelende Hoske 2 niet met 3 punten naar huis

8 september 2020 8:15

De zaterdag was weer aangebroken en dat betekende, sinds vorige week, een voetbalwedstrijd voor De Hoske 2. Na het verlies van afgelopen zaterdag tegen Staphorst had het team de moed weer opgepakt om weer een bekerwedstrijd te voetballen. Dit keer tegen Heerenveense Boys 4, geen onbekend team voor Oudehaske waar ze ook menig keer van hebben gewonnen. Om 14:30 werd er afgetrapt in Heerenveen.

De technische staf had voor een goed  basis elftal gezorgd waarbij Sven zijn rentree in de goal maakte na ziek te zijn geweest en hierdoor pas zijn 1e officiële wedstrijd zou spelen. In de verdediging mochten Bowe, Jurjan, Jasper en Klaas voor de muur zorgen. Op het middenveld begonnen Arno, Bernard en Alexander. De jongens die voor de goals moesten zorgen waren Ralf, Meinte en Rene. Ook had Oudehaske een ruime bank van 5 spelers mee.

Het fluitje had geklonken en de wedstrijd was begonnen waarbij Heerenveen in het begin laag druk zette had Oudehaske ruimte op het middenveld waardoor er mooie acties ontstonden in combinatie met de aanvallers. Een paar keer kwam de bal iets dichter op eigen helft maar daar was de muur van Oudehaske al om ze te stoppen. Een paar keer kreeg Oudehaske toch de kansen om te scoren maar het mocht niet baten. Uiteindelijk werd de muur toch een keer doorgebroken wat afgestraft werd door een goal van Heerenveen, een voorzet die erin gekopt werd door de lange spits van Heerenveen. Niks aan te doen en doorgaan. Oudehaske bleef met het goede spel de betere ploeg en kwam zo ook dichtbij de goal maar het bleef 1-0. Na 45 minuten was het rust op het veld waarbij de spelers niet de kleedkamer in gaan maar op het veld blijven in verband met het virus.

In de rust werd de opstelling aangepast en kwam Jetro in de spits, Jordy op het middenveld, Emiel in de verdediging, Kevin op de rechterkant en Imme op de linkerkant.

Oudehaske bleef goed voetballen in de 2e helft en een goal hing daarbij toch al een beetje in de lucht. Een paar keer kwamen Kevin en Jetro al dichtbij de goal waarbij de ballen maar net naast of net over gingen. Met hoge druk viel de goal uiteindelijk toch waarbij een goede steekbal bij Jetro aankwam die hem goed wist af te ronden. Achteraf een gouden wissel. Met matig voetbal kwam Heerenveen er weinig aan te pas omdat de verdediging als een huis stond. Tot in de laatste minuten bleef oudehaske op zoek naar de winnende maar in tegendeel.. De wedstrijd eindigde in een gelijkspel van 1-1 waar Oudehaske niet tevreden mee was. In de 3e helft is dit echter weer helemaal goed gemaakt en richt Oudehaske zich alweer op volgende week waarin het Tweede het mag opnemen tegen DWP. We hopen u allen langs de lijn te zien natuurlijk!

Over die wedstrijd zal nieuwkomer Alexander een mooi stukje voor u schrijven!

Groeten Imme Schiere.