Wedstrijdverslag VVO JO19-1 tegen HVB

9 maart 2020 10:30

Zaterdag 7 maart vertrokken de spelers om 10 minuten voor 2 richting Heerenveen voor de wedstrijd tegen HVB JO19-3. We hebben al twee keer eerder tegen dit team gespeeld, met wisselende resultaten (1x winst, 1x verlies), waardoor er waarschijnlijk een leuke pot op het programma staat. Helaas werd er de ochtend voor de wedstrijd bekent gemaakt dat het hoofdveld waar de wedstrijd eerst op gespeeld zou worden, opgeëist is door de JO17-1 van HVB. Hierdoor werd de wedstrijd gespeeld op het gevreesde veld-B, waarvan het de titel ‘veld’ eigenlijk niet verdient. De wedstrijd stond weer onder leiding van Gerard, Gert en Roel, nadat Sebastiaan de Leeuw de week daarvoor die rol eenmalig van ze over genomen had.

Gerrit was zoals altijd op goal te vinden, Jelte en Erik vormden het centrale duo achterin, met Paul (rechts) en Jan (links) aan hun flanken. Het middenveld werd bezet door Jaap (links), Alex (CVM), Syb (CAM) en Friso (rechts), met Colin en Meinte in de spits. De bank werd warm gehouden Harun, Tycho en Martin.

Wanneer er al vroeg in de wedstrijd de bal over een korte afstand hard tegen de arm van Paul binnen de 16 meter wordt aangeschoten, komt de thuisploeg al snel op voorsprong via een penalty. Niet heel veel later krijgt Oudehaske een 2tegengoal, nadat een vrijetrap op het hoofd van een helemaal vrijstaande HVB speler terecht komt.

Oudehaske komt moeilijk aan voetballen toe, wat ook een klein beetje te verwijten viel aan een ultiem slecht veld en een matig fluitende scheidsrechter. Achteraf bleek hij overigens ook nog eens de coach van dat team te zijn. Deze scheids gaf na 30 minuten speeltijd al het rustsignaal, wat na opdringen van coach en spelers toch een fout van hem bleek te zijn. Uiteindelijk scoort HVB nog een keer in de eerste helft en gaat Oudehaske met een 3-0 achterstand de rust in.

Na een peptalk in de kleedkamer, krijgt Oudehaske ook in de tweede helft al gauw een penalty tegen. Deze keer botste Jan en de spits van HVB in de 16 meter tegen elkaar op, waarna de bal op de stip werd gelegd. Deze werd gelukkig overgeschoten en Oudehaske komt met de schrik vrij.

Opmerkelijk was dat na deze beslissing er vanaf de bank van Oudehaske werd geroepen dat ze uit protest het veld maar af moeten, nadat de scheidsrechter eerder deze wedstrijd al meerdere opmerkelijke beslissingen met betrekking tot de grensrechter had genomen. De spelers gaven geen gehoor aan deze kreten en bleven op het veld, maar dit had zeker een gevolg in het verdere verloop van het spel en inzet van Oudehaske in deze wedstrijd.

Even later valt alsnog de 4-0 voor HVB, die de score gelukkig niet nog meer weet te vergoten. Vlak voor het einde weet Erik uit een goeie corner de bal strak in de kruising binnen te koppen en de score nog naar 4-1 weten te krijgen. Dit was tevens ook de eindstand is. Een wedstrijd om snel maar weer te vergeten dus.

Zaterdag 14 maart kan Oudehaske thuis weer 3 belangrijke punten verdienen tegen FC Meppel JO19-4. Oudehaske staat voorlopig 2e, nadat het van de koppositie is afgestoten door deze nederlaag. Het verslag van deze wedstrijd zal geschreven worden door de man van de enige goal van Oudehaske, Erik Hovius.