VV Oudehaske strijdend om het periode kampioenschap

8 maart 2020 15:00

Periode 2 is voor Oudehaske zeer gunstig uitgevallen. In 6 wedstrijden kon Oudehaske 14 punten bijschrijven en werd er 26 gescoord en kregen we slechts 9 tegen. Makkum is op dit moment de nummer 1 in de competitie en de directe concurrent voor deze periode, zij hebben een wedstrijd minder en staan met 3 punten achter ons. Bij winst of gelijkspel tegen Makkum is het behalen van de 2e periode kampioenschap een feit.

Zaterdag 7 maart Makkum 2 VS Oudehaske 2 om 12:30 op sportpark de Braak. De technische staf, vandaag bestaande uit Sjaak Mulder en Rudi Waterlander, waar Jappie van Hes helaas afwezig was. Het schijnt dat Jappie tegenwoordig vaak in het Thialf aanwezig is en loert op een functie als schaatsen slijper van Irene Schouten, wij begrijpen volkomen deze ambitie en hopen mee te kunnen profiteren wanneer dit is gelukt. Door de Technische staf werd er gekozen voor de volgende opstelling:

Keeper: Alwin
Verdediging: Emiel, Jasper, Klaas, Henk Jan
Middenveld: Arno, Bernard, Ralf
Aanvallers: Imme, Jetro, Stephan
Wissels: Stan, Jurjan, Gerard, René

Gerard is terug van een langdurige blessure, na zijn avontuur in Noord-Italië begin dit seizoen, en nu na een slopende blessure (Nee onze brandweer slang is niet met Vindicat mee geweest op ski vakantie). De Hoske 2 is zeer verheugd met de komst van Gerard binnen ons team. Succes brandweer slang!

De Scheidsrechter floot 12:34 op zijn fluit. Oudehaske was vanaf het begin zoekende en daar waar we de afgelopen wedstrijden  heer en meester waren, moesten we toch het onderspit delven. Dit resulteerde in een 3-0 achterstand binnen het half uur. In de 45 minuut keurde de scheidsrechter nog een vrije trap af van Makkum. Verder hadden Arno en Jetro nog 2 kleine kansen in de eerste helft maar het mocht helaas niet baten. Oudehaske mistte scherpte, waren het toch de zenuwen? Of had gewoon iedereen zijn dag niet?

Met een 3-0 achterstand de kleedkamer in was toch even wennen, het was stil, heel stil in de box, nu even geen señorita of kali door de speakers. Het duurde even voordat trainer Sjaak In ging op de wedstrijd. Iedereen wist dat het spel ondermaats was.

Er werd gekozen voor een moeilijke en  bijzondere wissel, Henk Jan werd gewisseld voor Jurjan. Hierdoor kwam Stephan op de rechtsback en Jurjan in de spits. In de 55e’ minuut wisselde Stan voor Jasper. Grote kansen of uitgespeelde aanvallen bleven uit, daar waar de bookmakers vol op een doelpunt van Ralf hadden ingezet... kwamen zij thuis van een koude kermis. René kwam er bij in de spits waardoor Klaas mocht gaan douchen. Gerard werd gewisseld op het middenveld voor Arno. Tot doelpunten voor Oudehaske leidde dit niet, Ralf schoot een vrije trap helaas naast, de opgestoomde Emiel was nog dichtbij een kans, René kwam door een goeie bal van Stan 1  op 1 met de keeper maar ook deze bal wist het net niet te vinden. Ook met de inzet van de vriendinnen van Stan en Imme langs de lijn werd er niet gescoord. Sterker nog... Makkum besliste de wedstrijd waardoor de eindstand op 4-0 kwam.

Helaas en jammer, we kunnen deze nederlaag aan ons zelf verwijten. De 3e helft werd gelukkig al vrij snel gewonnen, en kleurde de kantine van Makkum oranje zwart. Terug  op ons eigen sportpark Pieter Bultsma werden de dames nog even aangemoedigd. Deze periode is nog niet geheel verspeeld, wanneer Nijland wint van Makkum is de periode uit eindelijk toch in ons bezit. Nijland toevallig onze volgende tegenstander moeten we maar even goed motiveren om deze wedstrijd te winnen. zijn we dit seizoen ook zeker niet! Er is nog een 3e periode te behalen, wie weet.... In ieder geval zal Gerard een vlog maken van onze wedstrijd tegen Nijland. Zaterdag 14 Maart om 12:00 thuis in Oudehaske!

Sportieve groet,
Roone