Oudehaske JO19-1 - SVN'69 JO19-1

6 maart 2020 13:00

Zaterdag 29 Februari om kwart voor 10 kwamen de spelers van de JO19 weer naar het wel bekende sportpark van vv Oudehaske. De wedstrijd die vandaag plaatsvindt is Oudehaske JO19-1 vs SVN’69 JO19-1. Vandaag staat de wedstrijd onder leiding van Sebastiaan de Leeuw i.p.v. de normale coaches Gerard, Gert en Roel. Na een uitgebreide bespreking van tactieken kwam naar voren dat de opstelling als volgt luidde: Gerrit (KP), Martin (RA), Jelte (CV), Erik(CV), Jan(RA), Alex(CVM), Friso(RM), Jaap(LM), Syb(CAM), Meinte(SP) en Colin(SP). Na de laatste twee overwinningen ging Oudehaske vol vertrouwen de wedstrijd in.

Het is 11 uur en de bal rolt. Al snel was het duidelijk dat Oudehaske de overhand had. Oudehaske was voortdurend in balbezit en maakte dan ook al snel de 1-0. De bal komt hoog voor en Meinte kopt hem netjes binnen. Vervolgens bleef Oudehaske de bal snel rond spelen waardoor SVN nergens te bekennen was. Na een tijdje werd dan ook de 2-0 gemaakt. Syb geeft de perfecte steekbal en Meinte rond koelbloedig af. Na deze goal bleef Oudehaske voetballen en er werden nog veel kansen gecreëerd, maar helaas werd geen van deze afgemaakt en daardoor stond het in de rust 2-0.

In de rust werden er nog enkele aanwijzingen gegeven door de Sebastiaan, maar over het algemeen werd duidelijk dat Oudehaske simpelweg zo door moest gaan.

Ook na de rust had Oudehaske de overhand.  Na een fenomenale inworp geeft Colin een strakke voorzet en hierdoor kan Friso de bal zo binnenlopen. 3-0. De meeste voetbalkenners zouden nu zeggen dat de wedstrijd nu gespeeld is. Echter, na een iets te korte terugspeelbal verovert de spits van SVN de bal en weet deze op kundige manier binnen te schieten. 3-1. Voor Oudehaske was er nog weinig aan de hand, maar het was duidelijk dat SVN ineens in de wedstrijd ging geloven. Een middenvelder van SVN weet zich goed vrij te spelen en produceert ineens een geweldig schot, Gerrit weet de bal nog te toucheren maar helaas was dat niet genoeg om het doelpunt te voorkomen. 3-2. Hierdoor werd het in de laatste minuten nog uitermate spannend, maar gelukkig weet SVN niet meer te scoren. Oudehaske wint de wedstrijd met 3-2.

Na een spectaculaire wedstrijd met zware laatste minuten zet Oudehaske de overwinningsreeks voort. Volgende week speelt Oudehaske de kraker tegen Heerenveense Boys. Hiervan mag Alex Brink het verslag schrijven.