Oudehaske JO8-2 en ‘wat aandacht krijgt, groeit’

17 februari 2020 14:30

Zaterdag 15 februari 2020 gaf Heerenveens Boys ons de kans om nog meer te groeien. Zij waren namelijk bereid om naar ons sportpark te komen om te ‘oefenen’. Deze kans op verdere verbetering van ons teamspel en het spel per individu lieten wij ons niet ontnemen. Vanaf 08.15uur was er al volop bedrijvigheid in en rondom het veld. De toppers van JO8-2 oefenden spontaan al wat looplijnen op het veld, diverse supporters hielpen met het uitzetten van het veld en ook de doeltjes werden met meer dan Zwitserse precisie op de juiste plek achtergelaten. Dank! Graag geef ik al deze mensen de aandacht die ze verdienen!

André ‘Ignace van Swieten’ Schoonhoven was wederom bereid om de fluit ter hand te nemen. Pas terug uit Doha en dan, naast je rol als referee, ook chief the operation wat betreft koffie en thee zetten voor alle supporters. Zelfs aan limonade ontbrak het beide teams niet in de rust. In een weekend met zeer weinig officiële thuiswedstrijden vind ik zijn actie nog meer bijzonder. Graag geef ik hem de aandacht die hij verdient!

Beide supportersschares stonden gebroederlijk naast en soms zelfs door elkaar aan de ‘lange zij’ en ondersteunden hun favorieten in woord en gebaar. Tijdens de rust werd er samen koffie en thee gedronken. Zo hoort het! Niks geen verplichte buscombi. Niks geen uitvak vol met afrasteringen. Niks geen onfatsoenlijk gedrag naar spelers en mede supporters. Niks geen misbruik maken van getoonde gastvrijheid. Kortom, een situatie waar met name de kwaadwillende Feyenoord supporters van afgelopen donderdag een voorbeeld aan kunnen nemen. Mijn maat is vol! Het moet stoppen! Als Heerenveensupporter frustreert het onfatsoenlijk gedrag van dergelijke onverlaten mij tot op het bot. Iedere euro die gespendeerd wordt aan het beveiligen van dergelijke ‘supporters’ is er één te veel. Zij hebben hun kansen gehad en die grandioos verspeeld. Nooit meer toelaten dergelijke ‘gasten’. Over en sluiten! ‘Beleidsbepalers sc Heerenveen, steek al je energie en geld in je eigen supporters en ga er niet meer blindelings vanuit dat het thuispubliek wel even een pas op de plaats maakt’. Door de aanwezigheid van louter goedwillenden kan het geld vanaf nu, dat gereserveerd stond voor het beveiligen van de openbare orde, mooi geïnvesteerd worden in de zorg. Onder het NieuwNoord van Oudehaske JO8-2 bevinden zich diverse verpleegkundigen. Mensen die, ondanks bijvoorbeeld een slopende nachtdienst, toch de energie vinden om hun favoriete JO8-2 team aan te moedigen. Graag geef ik al deze mensen de aandacht die ze verdienen!

We hebben de wedstrijd tegen Heerenveense Boys trouwens met 3-2 gewonnen (doelpunten Lieke, Leon en een ‘ed-tje) na een 1-1 ruststand. Ook deze zaterdagochtend bleek weer dat wat aandacht krijgt, groeit:

• Levi ‘Mauro Tassotti’ Pannekoek aka Rene Higuita stopte nu zelfs een penalty tijdens de wedstrijd (zou dit aan zijn nieuwe rode pata’s liggen?)
  • Senne ‘Jan Oblak’ aka John Bosman had als keeper in de eerste helft al zin om kopdoelpunten te maken.
  • Lieke ‘Martens’ Koopmans scoorde haar vierde doelpunt van het seizoen en Barry Hughes zou één van haar vele bloktackles becommentariëren met ‘vooral doorgaan’.
  • Leon ‘N’Golo Kanté’ Spring in ’t Veld scoorde vandaag dan eindelijk zijn lang verwachte eerste doelpunt, sprong al juichend in NieuwNoord en ‘ziet het spel’.
  • Jildert ‘José Antonio Camacho’ Bruinsma beschikt naast voetbal-, ook over meer dan uitstekende verkooptechnieken. Samen met zijn mem wist heel wat zegels binnen te halen tijdens de Jeugd Sponsor Actie van de Poiesz in Oudehaske, chapeau.
  • Abdihafiid ‘Kalusha Bwalya’ Abdulla kan inmiddels dankzij de techniektrainingen van Rick draaien op een postzegel en draait zijn tegenstanders hierbij dol (en af toe zichzelf).
  • Yoren ‘Marc Overmars’ Funcke snoepte ook vandaag op topsnelheid bij menig tegenstander de bal van de schoen en schiet nog sneller dan zijn schaduw als hij de kans krijgt (het schijnt dat de lat nu nog natrilt van z’n schot).

Zaterdag 29 februari 09.00 uur hervatten we weer de competitie thuis tegen vv Drachten. Tot dan!

Groet, Wilbert

Hierbij nog enkele wedstrijdfoto's: