Vier geslaagden voor de KNVB cursus juniorentrainer

10 februari 2020 21:45

Oudehaske, 5 februari 2020

Woensdag 5 februari vond op het Pieter Bultsma Sportpark de laatste cursusavond en diploma uitreiking van de KNVB cursus juniorentrainer plaats. De jeugdcommissie heeft deze cursus naar Oudehaske gehaald om een aantal van onze juniorentrainers de mogelijkheid te geven deze dichtbij huis te volgen.

Van 16 oktober 2019 tot en met 5 februari werd door KNVB docent Marten van der Kamp de cursus juniorentrainer met veel enthousiasme verzorgd. In totaal waren er 15 cursisten van verschillende verenigingen die deelnamen, waaronder 4 van onze eigen jeugdtrainers. Tijdens diverse cursusavonden moesten de cursisten wedstrijden analyseren, trainingen voorbereiden, trainingsoefeningen geven en thuis opdrachten vervullen. Dat werd mede mogelijk gemaakt doordat per toerbeurt één of meerdere van onze juniorenteams zich beschikbaar stelden als oefengroep, iets waar we de spelers en leiders van onze JO14, JO15, JO17 en JO19 ook zeer dankbaar voor zijn.

Al met al was het volgen van de KNVB cursus een pittige opgave voor onze deelnemende jeugdtrainers, die naast hun werk ook nog gewoon 2 keer per week training gaven (en geven) aan hun eigen team bij VV Oudehaske. Want alle cursisten zijn ook jeugdtrainer van Oudehasker juniorenteams, door deze cursus willen ze nog meer te weten komen over het trainersvak en voetbalspel. En uiteindelijk gaat het de trainers en jeugdcommissie er om dat we onze jeugdleden nog beter leren voetballen. Dat verhoogd de kwaliteit en daarmee ook de spelvreugde en het plezier.

De jeugdcommissie is dan ook erg blij met onze 4 gediplomeerde juniorentrainers. Jeugdige voetballers kunnen door veel en goed trainen – door goede, gepassioneerde jeugdtrainers - uiteindelijk het eerste elftal en ook de andere seniorenteams op den duur versterken. En zoals nu al blijkt leunen alle seniorenteams op dit moment al behoorlijk op onze geweldige jeugdopleiding. Voor de toekomst zal de jeugdcommissie van VV Oudehaske dan ook flink in de jeugd blijven investeren. Zo zijn we op dit moment al weer bezig om enkele jeugdtrainers van onze jongste jeugd de KNVB cursus pupillentrainers te laten volgen.

Maar voor nu willen we via deze weg nogmaals onze trots en dankbaarheid kenbaar maken aan Gert Otten (JO19), Kevin Dijkstra (JO17), Anne Jan Boersma (MO17) en Einte Minnesma (Dames 1). Alle vier van harte gefeliciteerd met het behalen van hun juniorentrainer diploma.

Namens de jeugdcommissie,
André Schoonhoven