Oudehaske JO8-2 ‘more than football’

9 februari 2020 12:30

Op de dag dat Sven Kramer 6 jaar terug zijn Olympische titel op de 5000 km in het Russische Sotsji met succes verdedigde, 11 jaar terug voor de 3e keer op rij wereldkampioen werd in het allround schaatsen in Hamar en profvoetballer Bruno Martins Indie zijn 28e verjaardag viert, reisde JO8-2 af naar Donkerbroek om tegen de plaatselijke vv aan te treden.

Donkerbroek, een dorp in Ooststellingwerf, met als kenmerk de Opsterlandse Compagnonsvaart. Waar vroeger deze vaart dienst deed om het afgegraven veen af te voeren, is het vaarwater nu het domein voor de pleziervaart. In deze tijd van het jaar nog geen toeristen die zorgen voor openstaande bruggen, maar een heuse invasie over de weg vanuit Oudehaske.

In alle vroegte werd er vertrokken bij Sportpark Pieter Bultsma vandaag om strikt om 09.00uur af te trappen in Donkerbroek.

Lieke ‘Martens’ Koopmans ontbrak vandaag. Een dame met vele talenten. Naast voetbal mag zij ook graag turnen. En wat bleek. Lieke heeft tijdens een turnwedstrijd de tweede prijs gewonnen. De technische leiding heeft Lieke dit verlof louter toegestaan op voorwaarde dat zij het hele team, dus inclusief ouders en verzorgers, een acrobatische vreugdedans gaat aanleren. Met een dergelijke dans kunnen we onze tegenstanders, na ieder gescoord doelpunt, dan gek maken. Ik heb vernomen dat de mem van Lieke al in training is…..

Damian ‘Ejuke’ van Es deed vanmorgen in competitieverband voor het eerst mee. En wat heet. Damian bracht het sportpark in Donkerbroek in vervoering met z’n samba schuinbewegingen. Een lust voor het oog, voor spelers en publiek! Zijn wiegende heupen houden het midden tussen Prince Polley en Roger Milla. Ghanees Polley heeft nog een verleden bij sc Heerenveen en Kameroener Roger Milla heeft juichen tot kunst verheven tijdens het WK van 1990 in Italië. Nieuwsgierig? Raadpleeg dan vooral even YouTube….

Door griep ontbrak Abdihafiid ‘Kalusha Bwalya’ Abdullah vorige week nog, maar vandaag was hij present en 100% wedstrijdfit verklaard door onze medische staf. Net als de voormalige Zambiaanse PSV-er heeft Abdihafiid een ‘gouden linker’. Het zware en drassige veld in Donkerbroek beroofde Abdihafiid wat van zijn startsnelheid bij het juichen na zijn doelpunt, maar het feestvieren als team was geweldig om te zien.

Jildert Bruinsma, beter bekend als José Antonio Camacho, vierde vanmorgen zijn 8e verjaardag met een hattrick. Geweldig! In zijn spel lijkt hij op bovenstaande voormalig Spaans international, zijn manier van juichen doet mij denken aan voormalig Engels international Alan Shearer. Het is dat Jildert de heerlijk zelfgebakken cup cakes van zijn mem Ike ‘Jannie van der Heijden’ Bruinsma rook, anders was hij nu al juichend op weg naar Oosterwolde en verre omstreken…...

Oh ja, we hebben met 1-8 gewonnen en waren duidelijk de betere vandaag, met goals van Jildert (3x), Yoren (3x), Abdihafiid (1x) en een eigen doelpunt van Donkerbroek. Het juichen als team was voor mij als leider vandaag het hoogtepunt! Wat viel nog meer op:

• Leon ‘N’Golo Kanté’ Spring in ’t Veld solliciteert heel nadrukkelijk naar zijn eerste doelpunt; ‘ga zo door kerel!’
  • ‘Blijf volop kappen en draaien Thijn ‘Mariano Bombarda’ Leekstra’, je bent onze publiekstrekker!
  • Levi ‘Mauro Tassotti’ Pannekoek heeft door zijn save vandaag bewezen ook door te kunnen gaan als Rene Higuita.
  •  ‘Blijf filmpjes zien van John Bosman Senne ‘Jan Oblak’ van der Brug, je kopdoelpunt is in aantocht!’
  •  Yoren ‘Marc Overmars’ Funcke verheft juichen tot kunst! Oefen met je trainers op de buikschuiver van Pierre van Hooijdonk en ik zal je volgen!

Zaterdagochtend 29 februari a.s. om 09.00uur spelen we thuis tegen Drachten JO8-2. Komt allen! Er zijn nog een beperkt aantal kaarten beschikbaar voor Estadio Pieter Bultsma.

Groet, Wilbert