JO19 overtuigend begonnen aan de 2e seizoenshelft

3 februari 2020 20:30

Na een toch ietwat teleurstellende 1ste seizoenshelft, waarbij een 4e plek werd behaald, begint in de 2e seizoenshelft een nieuwe competitie. Dit zal de JO19 wel moeten doen in een andere samenstelling. Jelmer de Haan heeft besloten te stoppen met voetballen bij Oudehaske zodat hij zicht beter kan richten op andere zaken. Joran Overwijk heeft promotie gekregen en krijgt de kans om zijn kunsten bij het vlaggenschip van V.V. Oudehaske te vertonen. Bedankt boys en succes! Quincy Meihuizen zal een groot gedeelte missen vanwege een nare blessure aan zijn kaak. Nogmaals beterschap! Hierdoor mogen wij wel een nieuwe speler aan u presenteren! Martin de Boer is overgenomen van de JO17 en zal ons van de nodige werklust en voetballend vermogen voorzien! Welkom!

Dan richting de wedstrijd. Waar MSC/Amslod uit Meppel de tegenstander was. Een onbekend team voor de JO19 dus kon er geen sprake zijn van onderschatting. Met een fitte selectie gingen we richting Meppel. Althans was Tycho Stoker ( ja, zoon van) wat minder fit, de geur van bier en drank kon u vanaf een paar kilometer al ruiken. De JO19 begon als volgt: Gerrit; Martin, Jelte, Erik, Jan; Jaap, Syb, Alex, Friso; Meinte en Collin. Oudehaske ging voortvarend van start want binnen enkele minuten zag Jaap de keeper verkeerd voor zijn goal staan. Vanaf de zijkant waagde hij het erop en schoot de bal prachtig binnen! Of was het toch bedoeld als een voorzet?

Overigens mag jaap wel eens worden uitgelicht. Altijd hard werkend maar meestal speelt hij niet al te opvallend. Nu lijkt hij toch echt de rol van vedette op zich te gaan nemen. Vorige week wist hij al 2 keer te scoren in een oefenwedstrijd (5-1 overwinning) en ook nu ging hij weer al de brandweer.

Meinte wist met een indirecte vrije trap keurig en beheerst de 0-2 binnen te schieten. Bij vlagen wist de JO19 goed voetbal te spelen en verdedigend gaven ze niks weg. Dit ter frustratie van de tegenstander die gedurende de wedstrijd steeds vaker wat anders raakte dan de bal. Volkomen verdiend wist Colin de 0-3 binnen te knallen! Met deze stand gingen we ook de rust in.

In de 2e helft probeerde MSC/Amslod er nog wat van te maken maar gaven dit snel op. De JO19 wist uit te lopen door een paar keurige teamgoals te maken. Meinte wist de 0-4 te maken en Syb kort er achteraan de 0-5. Er werd hier en daar een gele kaart uitgedeeld aan de tegenstander. Met een verwoestende uithaal wist Alex er 0-6 van te maken. Jaap is links maar een echte vedette kan ook met rechts schieten. 0-7. En ook Erik wist zijn doelpunt nog mee te pikken. Vanaf een meter of 30 wist hij de bal binnen te schieten.

Zo werd het een sterk en overtuigend begin van de competitie voor de JO19. Veel doelpunten, goed voetbal en een geslaagde middag! Zou er een kampioenschap inzitten? Volgende week spelen wij thuis om 11:00 uur. Kan u hierbij niet aanwezig zijn? Dan zal Martin de Boer u voorzien van het verslag!

Gerrit Berger