Oudehaske JO12-1G verslaat Balk JO12-1 na een mooie strijd!

2 februari 2020 19:15

Oudehaske JO12-1G is 2020 fantastisch gestart! Nadat het team twee weken geleden nog een verlaat kampioensfeestje kon vieren werd zaterdag de eerste competitiewedstrijd van de voorjaarsreeks gewonnen.

Omdat Oudehaske JO12-1G voor de winterstop als eerste eindigde in de 2e klasse mag het team het in de nieuwe competitie een treetje hoger proberen. Afgelopen zaterdag kwam vv Balk JO12-1 op bezoek in Oudehaske. Een oefenwedstrijd voor de winterstop tussen deze beide teams werd enigszins geflatteerd gewonnen door Balk met 10-3. Dat gegeven, en het feit dat dit team voor het eerst in de 1e klasse speelt, zorgde ervoor dat de koppies toch wat strakker stonden dan normaal. We moesten het vandaag doen zonder Egbert en Kim, zij waren helaas afwezig vanwege de griep.

Na een goede warming up begonnen we om 09.00 met de wedstrijd. Oudehaske startte de wedstrijd om ‘m te winnen: vanaf minuut één was het team scherp en dit resulteerde al in de 3e minuut in de 1-0 die door Yvar werd gemaakt. Nadat er in de opbouw iets teveel risico werd genomen door Oudehaske kwam Balk drie minuten later al langszij. Weer een paar minuten later werd een doelpunt van Balk terecht afgekeurd wegens een duwfout. Oudehaske groeide in de wedstrijd en in de 17e minuut kreeg Oudehaske een vrije trap op ongeveer 25 meter van het doel. Jurjen nam de vrije trap en schoot ‘m er ongenadig hard in: 2-1.  Wellicht liepen de spelers van Oudehaske eventjes iets teveel met het hoofd in de wolken want net zoals in openingsfase hielp Oudehaske Balk opnieuw in het zadel: binnen een minuut stond het alweer 2-2. Het beeld van de wedstrijd veranderde niet: er werd door beide teams volop gestreden om iedere meter en na 20 minuten resulteerde dit voor Oudehaske in de 3-2, gescoord door Jelmer. Vanuit het publiek werd al geroepen dat de voorsprong nu toch echt wat langer moest worden vastgehouden. Dit was niet aan dovemans oren besteed en via Dani kwam Oudehaske zelfs op een 4-2 voorsprong. De laatste paar minuten voor rust drong Balk stevig aan. Karst moest een aantal keer stevig  ingrijpen en in de allerlaatste seconde voor rust redde Jasper nog een indraaiende corner die er bijna bij de eerste paal invloog.

In de rust werd duidelijk dat alle spelers vooral genoten van de wedstrijd: het was spannend en het ging vooral erg goed! Na de pauze ging Oudehaske door met goed spelen maar het was ook duidelijk dat Balk de moed nog niet had opgegeven. Toch scoorde Yvar na ongeveer 10 minuten spelen de 5-2. De wedstrijd vloog op en neer en zowel Balk als Oudehaske kreeg kansen. Nadat Tim en Quinten na goede acties helaas de keeper op hun weg vonden scoorde Balk in de 46e minuut de 5-3. Gelukkig had Oudehaske geleerd van Balk in de eerste helft want één minuut later scoorde Dani alweer de 6-3. De wedstrijd leek gespeeld maar daar dacht Balk anders over: vrij snel werd de 6-4 gescoord en vijf minuten voor tijd werd het zelfs 6-5. Zou het dan toch nog misgaan? Vastberaden bleef Oudehaske knokken voor de overwinning en toen Lammert één minuut voor tijd de 7-5 er in schoot was de wedstrijd gespeeld. Een mooie en verdiende overwinning van Oudehaske tegen een goede tegenstander.

Oudehaske JO12-1G gaat weer proberen er een mooie competitie van te maken. De spelers van dit team gaan weer om de beurt een verslag maken van de wekelijkse belevenissen, we hopen dat jullie ons blijven volgen de komende maanden!