Nieuws van de bestuurstafel; nummer 2

27 januari 2020 13:15

In augustus 2019 hebben we als bestuur de eerste “brief van de bestuurstafel” geschreven voor al onze leden. Hier zijn positieve reacties op gekomen. Voor ons aanleiding om hier vervolg aan te geven en alle leden te informeren over actuele zaken die spelen binnen VV Oudehaske.

Verlenging contract hoofdtrainer
Het bestuur van VV Oudehaske heeft overeenstemming bereikt over het verlengen van het contract met hoofdtrainer Koos van der Galiën. De ervaren oefenmeester zal dan ook de komende seizoenen verantwoordelijk zijn voor de hoofdmacht van onze vereniging.
De enorme voetbalkennis en ervaring, maar belangrijker nog: hoe Koos met spelers, technische staf en de vele vrijwilligers binnen de club om gaat, zijn voor de vereniging redenen om de samenwerking voor te zetten. De komende weken zullen de details op papier worden uitgewerkt, zodat de handtekeningen gezet kunnen worden.

Slechte opkomst Algemene Leden Vergadering 2019
De opkomst bij de Algemene Leden Vergadering (ALV) van onze vereniging op 11 oktober 2019 was teleurstellend. Het voorbereidende werk door het bestuur en een belangrijke agenda waren niet voldoende om de kantine vol te krijgen. Reclame op de site en een mail naar alle leden hebben eveneens niet het gewenste resultaat opgeleverd. Uiteraard stellen we de komst van de leden die wel de moeite hebben genomen om aanwezig te zijn zeer op prijs.
Leden die ideeën hebben hoe we het bezoek van de ALV – en daarmee het draagvlak kunnen vergroten – worden vriendelijk verzocht dit bij ons kenbaar te maken. Wellicht kunnen we dit inzetten voor de volgende ALV.

Grote clubactie
Ook in 2019 heeft onze vereniging meegedaan aan de Grote Clubactie. En een geweldig bedrag binnen gehaald: €2.184,90. Van de opbrengst worden elk jaar nuttige zaken ingekocht, zoals trainingsmaterialen. Ook worden er in overleg met o.a. de jeugdcommissie speciale projecten voor de jeugd gerealiseerd en/of ingekocht. Op dit moment wordt er door de JC één of meerdere ideeën uitgewerkt. Zodra hier meer over bekend is, zullen wij dit zo spoedig mogelijk bekend maken.

Verbaal geweld langs de zijlijn
De afgelopen jaren is er veel aandacht geweest – ook vanuit de KNVB – voor het verbale geweld langs de zijlijn. Veelal lag de focus hierbij op jeugdwedstrijden en ‘supporterende’ ouders/verzorgers. Hierin is een flinke verbeterslag gerealiseerd en ook op ons sportpark is een mooie positieve sfeer merkbaar. Daar waar het jeugdvoetbal het goede voorbeeld geeft, heeft het seniorenvoetbal hier nog een slag te maken. Graag willen wij als bestuur iedereen die op welke manier dan ook verbonden is aan onze vereniging (spelers, supporter, begeleider, etc.) vragen om eens stil te staan bij dit onderwerp en zichzelf af te vragen of het vertoonde gedrag altijd wel even wenselijk is. Wees een voorbeeld voor onze jongste leden die ook graag met de seniorenwedstrijden mee kijken. De mate waarin jonge kinderen (verbaal) gedrag van volwassenen kopiëren wordt nog altijd onderschat.

Geslaagde nieuwjaarsreceptie 4 januari
Op 4 januari werd onze jaarlijkse nieuwjaarsreceptie gehouden. Vanaf 16.00 uur waren de deuren geopend voor alle leden en sponsoren om samen te proosten op het nieuwe jaar. De receptie werd ook dit jaar weer muzikaal ondersteund door Abe Bilijam (DJ Abe - Blackflash Entertainment) en wisten de hardwerkende vrijwilligers achter de bar iedereen te voorzien van gewilde ‘droogjes en natjes’. Gedurende de receptie was de trekking van de euroloterij (alle vrijwilligers bedankt voor de verkoop van de loten!) en natuurlijk het draaiend rad. Zowel de loterij alsook het draaiend rad was weer perfect voorbereid door onze sponsorcommissie. Zoals elk jaar hebben zij weer mooie prijzen weten op te halen bij onze sponsoren. Ook onze sponsoren willen wij weer bedanken voor hun bijdrage in deze! Rond 21.00 uur was het tijd om de receptie af te ronden en konden geïnteresseerden verder proosten bij café Dijkstra.
De mensen die helaas niet bij de receptie aanwezig konden zijn wil het bestuur alsnog via deze weg een mooi en sportief 2020 toewensen.

Korte mededelingen:

• Zet in uw agenda! Slotdag van het seizoen ’19 - ’20 op vrijdag 19 en zaterdag 20 juni.
  • Doe uzelf en anderen een groot plezier: houdt het materialenhok opgeruimd, schoon en geordend.
  • Doe de gemeente en daarmee de vereniging een groot plezier: ruim na de training alle goals op. Staat er nog materiaal dat niet door uw team gebruikt is? Ruim deze dan ook op en bespreek dit de volgende training met het team dat voor jullie traint. Zo kan de gemeente ons nieuwe kunstgrasveld goed en efficiënt onderhouden!

Met vriendelijke groet,
Bestuur VV Oudehaske