De eerste kampioen van 2020: Oudehaske JO12-1G

21 januari 2020 12:00

Afgelopen zaterdag speelden Oudehaske JO11-1 en JO12-1G een onderling voetbalpotje op het kunstgrasveld van v.v. Oudehaske. De afgelopen weken hadden in het teken gestaan van het zaalvoetbal in Nieuweschoot en in ons eigen Kulturhûs, dus het werd hoog tijd om weer eens een openluchtwedstrijd te spelen. Het werd een leuke wedstrijd waarin volop werd gescoord.

Enkele kilometers verderop werd op de sportvelden in Skoatterwâld nog een inhaalwedstrijd gespeeld uit de najaarscompetitie tussen vv Heerenveen JO12-3 en Heerenveense Boys JO12-2. Voor v.v. Oudehaske JO12-1G was de uitslag van deze inhaalwedstrijd nog van belang: bij winst voor Heerenveense Boys JO12-2 of een gelijkspel zou v.v. Oudehaske JO12-1G de kampioen zijn van de najaarsreeks!

En jullie zullen begrijpen, er was een telefonische verbinding geregeld tussen de velden in Oudehaske en Heerenveen, er lagen medailles klaar en er werd in allerijl nog oranjekoek gehaald bij de Poiesz. Gelukkig was het allemaal niet voor niets: omdat Heerenveense Boys met 2-5 won, werd Oudehaske alsnog kampioen! Natuurlijk werd dit na afloop nog even gevierd. Volgende week spelen we nog een oefenwedstrijd en dan start op