Oudehaske JO12-1G sluit competitie af met ruime zege!

9 december 2019 13:00

FC Oldemarkt JO12-1 - Oudehaske JO12-1G

De laatste wedstrijd van de najaarscompetitie bracht vv Oudehaske JO12-1G in Oldemarkt. De laatste twee competitiewedstrijden werden door Oudehaske helaas verloren, maar omdat onze grootste concurrent vv Heerenveen JO12-3 vorige week ook punten morste is er nog steeds een (kleine) kans op het kampioenschap. De trouwe bezoeker van de website van vv Oudehaske heeft de prestaties van JO12-1G wekelijks kunnen volgen: alle spelers van dit team hebben een keer een verslag geschreven van de wedstrijd die werd gespeeld. Omdat dit team wekelijks wordt gevolgd door een aantal parttime fotografen worden de wedstrijdverslagen iedere keer voorzien van mooie actiefoto’s.

Deze keer dus het laatste verslag van 2019. Zoals gezegd werd er afgelopen zaterdag gespeeld tegen FC Oldemarkt JO12-1, de rode lantaarndrager van deze 2e klasse. Dat gegeven en het feit dat er nogal wat doelpunten nodig zijn om op doelsaldo nog kampioen te kunnen worden zorgde er toch wel voor dat de wedstrijd door iedereen uiterst serieus werd genomen. En toen Oudehaske na welgeteld 45 seconden op 0-1 kwam en anderhalve minuut later op 0-2 werden de telramen voorzichtig tevoorschijn gehaald….zou Oudehaske hier een monsterscore neerzetten en de druk op vv Heerenveen JO12-3 opvoeren?

FC Oldemarkt had toch echt iets anders in gedachten. Het team counterde er gevaarlijk op los en ondanks dat Jasper enkele onhoudbare ballen toch tegen wist te houden scoorde de thuisploeg de aansluitingstreffer. Er kwam toen een fase waarbij Oudehaske gevaarlijke aanvallen liet zien maar ook FC Oldemarkt wist gevaarlijk te worden. De verdediging van Oudehaske die bestond uit Quinten, Jurjen en Karst moest alle zeilen bijzetten om tegendoelpunten te voorkomen, ook Egbert moest als vanouds buffelen op het middenveld en mede door de standvastigheid van de verdediging kwam FC Oldemarkt nog tot “slechts” één treffer. Omdat het Oudehaske ook was gelukt om nog een doelpunt te maken werd er gerust met een 2-3 tussenstand.

De tweede helft gooide Oudehaske de schroom van zich af. Er werd goed opgebouwd van achteruit, er werden mooie aanvallen opgezet, mooie één-tweetjes gemaakt: alles waar iedere week op getraind wordt konden we terugzien in het spel. De verdediging gaf helemaal niets meer weg en het aanvalskwartet bestaande uit Kim, Yvar, Jelmer en Lammert legde mooie aanvallen op de mat. Oudehaske scoorde de tweede helft nog 4 keer waardoor de eindstand 2-7 werd.

Omdat vv Heerenveen later op de dag haar eigen wedstrijd dik won kan Oudehaske JO12-1G niet meer op doelsaldo kampioen worden maar als vv Heerenveen komende zaterdag punten laat liggen tegen de buren van Heerenveense Boys wordt Oudehaske JO12-1G toch nog de kampioen. Het wordt dus een spannende zaterdagochtend volgende week maar één ding is zeker: of Oudehaske JO12-1G nu eerste of tweede wordt, het team heeft prachtige wedstrijden gespeeld de laatste maanden waarin ze alles hebben meegemaakt wat voetbal zo leuk maakt. Dáár doet de uitslag van komende zaterdag niets aan af.

Groeten van vv Oudehaske JO12-1G!

Tijdens deze wedstrijd zijn enkele wedstrijdfoto's gemaakt, klik hier om de foto's te bekijken.