Oudehaske 2 – QVC 2

4 december 2019 18:15

Zaterdag 30 november 12:00. De weersomstandigheden zaten mee en het kunstgras lag er mooi vlak bij in Oudehaske. Na de winst tegen NOK (3-4) en het gelijkspel tegen Nijland (4-4) kan je concluderen dat we op de goede weg zijn. Om de aansluiting naar boven te houden is het daarom van belang dat de punten in Oudehaske blijven tegen een QVC dat laatste staat.

Dan nu door na de eerste helft. Oudehaske begon zeer zwak en dat resulteerde in een 0-2 stand na 15 minuten. Na deze zwakke vertoning werd het gelukkig beter. De 1-2 kwam uit een voorzet van Kevin die Arno vervolgens goed binnenschiet. De 2-2 was een corner van Jasper die werd binnengekopt door Kevin. De 3-2 was een combinatie tussen Kevin en Souf waarin Kevin de bal met een sliding binnenschiet. Zo ging Oudehaske na een matige start toch met een 3-2 voorsprong de rust in.

Na een lekker bakje thee en wat wisselingen in de opstelling kon de tweede helft beginnen. Oudehaske begon een stuk scherper dan in de eerste helft en kon de voorsprong dan ook verder uitbouwen. De 4-2 kwam via Souf die Kevin inspeelt en vervolgens geplaatst met links in de verre hoek schiet. Hierna kwam de 5-2 van Henk Jan, die een voorzet wou geven, maar de bal over de keeper in de verre hoek schiet. Bij de 6-2 komt Kevin met een actie 1 op 1 met de keeper, legt hem breed op Jetro. Jetro schiet de bal hoog binnen. Bij de 7-2 speelt Ralf de bal op Kevin, Kevin draait bij de tegenstander weg, en schiet hem met links in de verre hoek. De 8-2, Ralf maakt een actie op rechts, en geeft een voorzet op Jetro die vervolgens binnenschiet. Een goede wedstrijd van Oudehaske, Eindstand 8-2.

Zaterdag 7 december om 12:30 staat de uitwedstrijd tegen Scharnegoutum ’70 op het programma. Scharnegoutum ’70 staat vierde in de competitie met drie punten voorsprong, dit belooft een spannende wedstrijd te worden.

Mvg,

Ralf Hofma